نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 16:45

تسریع در مجازات ضاربان شهید الداغی از قوه قضائیه

مشهد ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تأخیر پیش‌آمده در مجازات قاتلان شهید الداغی در سبزوار قابل قبول نیست، لذا تسریع در مجازات ضاربان شهید را از قوه قضائیه خواستاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی ظهر یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های «کاروان خودرویی غیرت» به برپایی آئین‌های مختلف از تشییع، اجرای یادمان و چهلم برای این شهید در استان و کشور اشاره و اظهار کرد: قرار است روز ۲۵ خردادماه، کاروان خودرویی غیرت از تهران حرکت خود را آغاز کرده و پس از برگزاری مراسمی در سمنان، تا مشهد ادامه مسیر داده و پس از حضور در آئینی ویژه این شهید در مشهد مقدس، عصر پنجشنبه در گلزار شهدای سبزوار بر مزار شهید الداغی حاضر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: بیعت با شهید الداغی به عنوان شهید غیرت، امیدآفرینی و اتحاد اقشار مردم در برابر دشمنان بر محور غیرتمندی از اهداف این برنامه فرهنگی است که با خودروهای شخصی و با حضور اقشار مختلف مردم بویژه خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: جمع آوری دلنوشته های مردم نسبت این شهید بزرگوار و خاطرات خانواده شهید در قالب ۲ کتاب مجزا و ساخت مستند شهید غیرت از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است.

حسن زاده نامقی گفت: حضور گسترده مردم سبزوار در آئین تشییع شهید الداغی بی سابقه بود، این رویداد و عزت یافتن در میان مردم اتفاقی نیست و ناشی از حرکت غیرتمندانه و نیز ویژگی‌های شاخص شهید در طول زندگی او بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه همچنین بیان کرد: تأخیر پیش‌آمده در مجازات قاتلان شهید الداغی در سبزوار قابل قبول نیست و موجب جری شدن و گستاخی بیشتر تعدی کنندگان به نوامیس و اراذل و اوباش می‌شود.

وی بیان کرد: در آئین تشییع شهید الداغی در سبزوار، به عنوان یک مطالبه عمومی از قوه قضائیه درخواست شد تا محاکمه و اجرای حکم عاملان شهادت این شهید بزرگوار را تا پیش از مراسم چهلم وی نهایی کند.

حسن زاده نامقی گفت: این در حالی است که یکی از ضاربان شهید الداغی سابقه اتهام و ارتکاب قتل داشته است، از طرفی جرم متهمان محرز است و عملی مانند چاقوکشی و ضرب و شتم، تخلف سنگینی محسوب می‌شود، لذا تسریع در مجازات ضاربان شهید الداغی را از قوه قضائیه خواستاریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: اقدام شهید الداغی در دفاع غیرتمندانه از دختران در برابر اراذل و مزاحمان نوامیس در سبزوار و شهادت وی در این ماجرا، زمانی رخ داد که هشتک «ما بی‌غیرتیم» در فضای مجازی در حال انتشار بود.

وی افزود: ماجرای شهید الداغی عواطف ملت ایران را تحریک کرد و جامعه را متوجه موضوع عفاف و غیرت کرد، منظومه فعالیت‌ها و آئین‌های گرامیداشت برای زنده نگه داشتن یاد این شهید، پرچم خراسان رضوی و سبزوار را بالا برد و حماسه عزتمند سربداران را در دیار سبزوار زنده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277713

مهمترین اخبار ایران و جهان: