نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 13:31

جشنواره ملی فانوس به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد/ باید بپذیریم که در حوزه دفاع مقدس خوب کار نکرده‌ایم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: باید بپذیریم که در حوزه دفاع مقدس خوب کار نکرده‌ایم؛ البته تولیدات خوبی داشتیم ولی حق مطلب ادا نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری جشنواره ملی فانوس اظهار کرد: قاب رسانه بخش  مهم اطلاع‌رسانی است و امروز با انفجارهایی در بخش حوزه رسانه از جمله گوشی‌های هوشمند دیگر مردم به ندرت به سوی موضوعات خواندنی بروند و رسانه می‌تواند این جایگزینی را پر کنند و بهترین و درست‌ترین اطلاعات را به نحو مورد پسند مردم و عام برساند.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس گفت: این جشنواره ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت و برنامه است و در  دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: علاقمندان و هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ تیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری این جشنواره به میزبانی تبریز خواهد بود، ادامه داد: تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا مرحله دوم این جشنواره را مصادف با کنگره ۱۰ هزار شهید استان برگزار کنیم.

عباسی افزود: تمام برگزیدگان استانی سراسر کشور در این جشنواره در مرحله کشوری خواهند بود.

وی اهداف اجرای این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: بهره‌گیری از قاب‌های متنوع و جذاب هنری برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب، تبدیل دانش ضمنی به دانش تسلیهی، ایجاد عرصه رقابت بین هنرمندان، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ دفاع مقدس، ارتبط موثر و جذاب با نسل جوان و ترغیب آنها از جمله این اهداف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی همچنان خاطرنشان کرد: همه شاهد این هستیم که یک فیلم موقعیت مهدی چه میزان تاثیرگذاری روی مردم و جوانان داشت.

وی ادامه داد: در کل جهان نیز فیلم‌های مرتبط با جنگ جهانی اول و دوم دنبال کنندگان زیادی دارد و مخاطبان زیادی دارند در حالی که اکثر این جنگ‌ها بر اساس ظلم به مردم و کشور گشایی بود ولی دفاع مقدس سراسر عشق و جانفشانی و دفاع از وطن و دفاع از تمامیت ارضی کشور بود.

عباسی گفت: هنرهای نمایشی، تجسمی، رادیویی، تلویزیونی و سینمایی و موسیقی بخش‌های اصلی این جشنواره است.

وی یادآور شد: با توجه جایگاه استان در وجود هنرمندان باید شاهد تولیدات بسیار ارزشمندی در دفاع مقدس باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی متذکر شد: باید بپذیریم که در حوزه دفاع مقدس خوب کار نکرده‌ایم؛ البته تولیدات خوبی داشتیم ولی حق مطلب ادا نشده است.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218513

مهمترین اخبار ایران و جهان: