نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 16:16

صدا و سیما از نقد نهراسد/ لزوم برجسته‌سازی امیدآفرینی در رسانه

اردبیل- نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ملی ما نباید از نقد و بیان واقعیت ها واهمه و هراس داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباس زاده مشکینی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: صدا و سیما باید به تناسب ظرفیت و توان هر منطقه تولید آثار ارزشمندی را متناسب با ذائقه مخاطبان انجام دهد که در این باب تولید محصولات متنوع با افکار و اندیشه‌های سازنده می‌تواند صدا و سیما را به جایگاه واقعی خود برساند.

وی توجه به نیروی انسانی خلاق و کارآمد را در مجموعه صدا و سیما یادآور شد و تصریح کرد: این نیروهای خلاق با تفکر شایسته و باور ارزشمند می‌توانند فرصت تحول را در صدا و سیما و رسانه ملی به وجود آورند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در صدا و سیما به نیروهای خلاق با نگاه کار فرهنگی و الگوهای شایسته نیازمندیم تا اصلاح گری از خود مجموعه آغاز شده و زمینه انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خطیر را شاهد باشیم.

عباس زاده مشکینی افزود: شخصیت‌هایی نظیر سردار سلیمانی نتیجه تفکر و اندیشه شجاعانه و خلاقانه هستند که در عرصه‌های مختلف توانسته اند تأثیرگذاری خود را نشان دهند.

وی مأموریت صدا و سیما را تقویت فرهنگ، تاریخ و تمدن این مرز و بوم با تکیه بر زبان و گویش‌های مختلف اعلام کرد و ادامه داد: رسانه ملی باید مقوم همبستگی و اتحاد جامعه باشد و در کنار آن زمینه ارائه تولیدات استانی و محلی را نیز در سطح ملی مهیا کند.

عباس زاده مشکینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به برکت تفکر انقلابی صدا و سیما در چند دهه اخیر متحول شده و از چند شبکه محدود به شبکه‌های متنوع با تولید آثار ارزشمند تبدیل شده که قطعاً با تکیه بر شیوه‌های هنری جذاب می‌توان تولید برنامه‌ها و پیام‌های ارزشمند را انجام داد.

وی استان اردبیل را مملو از نیروها و عناصر فرهنگی مؤثر اعلام کرد و گفت: رسانه ملی در کنار تقویت همبستگی، باید به درستی چالش‌های منطقه‌ای و استانی را رصد کرده و در حل این چالش‌ها کوشا باشد.

عباس زاده مشکینی تلاش دشمن را برای بزرگنمایی نقاط ضعف یادآور شد و اضافه کرد: رسانه ملی ما باید برعکس این دیدگاه نقاط قوت را برجسته کرده و امیدآفرینی را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهد.

وی پرهیز از نگاه متمرکز صدا و سیمای مرکز اردبیل را به مرکزیت استان یادآور شد و بیان کرد: شایسته است این نگاه جای خود را به تولید و پخش آثار شهرهای مختلف بدهد تا بودجه‌ها و هزینه کردها خروجی مناسبی را داشته باشد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ضرورت رعایت عدالت را در تولید و پخش برنامه‌ها، گزارش‌ها، اخبار و رویدادها از مناطق مختلف یادآور شد و گفت: صدا و سیما در آرایش کارآمد خود ضرورت دارد ضعف‌های گذشته را برطرف و نگاه اصلاحی را مورد توجه و تمرکز قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266057

مهمترین اخبار ایران و جهان: