نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 10:52

بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان/ اعلام محورهای مسدود

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: شاهد بارش برف و باران در برخی محورهای استان های زنجان، مازندران، کردستان، اردبیل، گیلان، البرز، تهران، کرمانشاه، قم، قزوین و همدان هستیم.

وی افزود: ترافیک در آزادراه کرج-تهران(پل فردیس تا پل کلاک) و محور شهریار-تهران(اکثر مقاطع) نیمه سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به محورهای مسدود گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تنها محور اصلی است که هم اکنون مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

شیرانی با اشاره با محورهای مسدود غیر اصلی گفت: محور پونل – خلخال، محور هشتگرد – طالقان، سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان و وازک – بلده تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام بارشهای چند روز گذشته شاهد افزایش وقوع تصادفات ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

شیرانی بیان کرد: بارشها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره ای را افزایش می دهد.

وی در پایان گفت: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها و رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1656713

مهمترین اخبار ایران و جهان: