نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 21:44

آیین رونمایی از دستاوردهای دانشجویان دانشگاه بین المللی امام(ره) برگزار شد

آیین رونمایی از تعدادی از دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی قاسم زاده در حاشیه رونمایی از محصول دانش بنیان تولید شده در شرکت فرنیا اکسیر با عنوان «آفت کش‌های گیاه پایه» و چند دستاورد تیم های دانشجویی مستقر در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از دو محصول دانشجویی و یک محصول دانش بنیان که حاصل تلاش دانشجویان مستقر در مرکز واحدهای فناور دانشگاه است، هستیم.

وی افزود: یک محصول خودروی تمام الکترونیک است که سازه بیرونی و موتور آن به دست دانشجویان تولید شده و برای اولین بار در کشور یک تیم دانشجویی از صفر تا صد ساخت اتومبیل را انجام داده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ساخت این محصولات را با استفاده از ظرفیت و امکانات خود دانشجویان عنوان کرد و گفت: همچنین علاوه بر ماشین، یک کواد کوپتر که تمامی مراحل ساخت آن نیز با استفاده از ظرفیت دانشجویان و امکانات موجود در دانشگاه ث با هزینه حدود ۱۰ میلیون تومان ساخته شد.

قاسم زاده عنوان کرد: ساخت این محصولات نشان از تغییر مسیر تئوری و علمی دانشجویان به سمت کاربردی و عملی دانش خود است.

وی در خصوص محصول دانش بنیان آفت کش های گیاه پایه نیز گفا: این محصول ۴۰ گیاه را مورد حمله قرار می دهد و به صورت ارگانیک می باشد که توانسته تست آزمایشگاهی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد تا وارد مرحله تولید صنعتی و میدانی شود و باعث جلوگیری از ارز بری خواهد شد و امنیت غذایی محصولات کشور را افزایش می دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636613

مهمترین اخبار ایران و جهان: