نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 15:01

دانشگاه فردوسی مشهد، میزبان اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور

سرپرست حوزه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و پارک‌های علم و فناوری کشوری با حضور وزرای علوم، صمت، ارشاد و اطلاعات به صورت 3 روزه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید علی ضیائی، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از ۴ تا ۶ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه مادر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ۲۸۰ دانشگاه دولتی، پژوهشگاه و پارک علم فناوری دعوت کرده‌ایم که تا این لحظه ۱۱۰ دانشگاه دولتی، ۲۸ پژوهشگاه و ۳۸ پارک علم و فناوری برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کردند. برنامه‌های مختلفی در حوزه استانی و کشوری در این اجلاس برای ارتقاء سطح دانشگاه فردوسی تدارک دیده‌ایم که این اتفاقات با تلاش تیم جدید مدیریتی دانشگاه اتفاق افتاده است.

حسین باغگلی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی هم ادامه گفت: در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی 5 محور اصلی وجود دارد که مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و... هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فناور و نوآور پروری و آخرین محور آن تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش از جمله محورهای مهم این همایش است.

 باغگلی در ادامه افزود: در این نشست وزیر علوم و ۳ وزیر اطلاعات، صمت و ارشاد حضور خواهند داشت و شاهد همکاری‌های بین بخشی در وزارتخانه‌های مختلف خواهیم بود. وجود پارک‌های علم و فناوری از دیگر ویژگی‌های این اجلاس است که موجب ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت می‌شود.

فرصت مهم برای انتقال تجربیات مهم دانشگاهی کشور 

همچنین حسین بذرافشان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی در ادامه این نشست گفت: این رویداد یک فرصت مهم برای ارتباط بین مدیران آموزش عالی کشور است. در سال تقریبا دو بار این رویداد برگزار می‌شود و توفیق آن بود که در جوار علی بن موسی الرضا این‌بار ما این رویداد را میزبانی کنیم. انتقال تجربیات دانشگاه‌ها به صورت روان از اهداف ما در این رویداد خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644713

مهمترین اخبار ایران و جهان: