نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 12:13

پرداخت ۱۱۳ میلیارد تومان زکات توسط مازندرانی‌ها

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران گفت: مازندرانی‌های نیکوکار در ۹ماهه سال جاری بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی فغانی رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندرانی‌های نیکوکار در ۹ماهه سال جاری ۱۱۳میلیارد و ۱۷ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده طی این مدت حدود ۵۴ میلیارد تومان نقدی و ۵۹ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران میزان زکات واجب این ۹ماه را۸۰۰ میلیون تومان معادل ۷۰ تن محصولات کشاورزی و دامی اعلام کرد.                  

فغانی با اشاره به اینکه در کنار زکات واجب باید از زکات مستحب نیز برای کمک به نیازمندان استفاده کنیم، افزود:۶۴میلیارد تومان زکات مستحبی و  ۴۸میلیارد و۲۱۷ میلیون تومان زکات فطریه وکفارات نیز در این ۹ماه دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات با همکاری ادارات و سازمان‌های عضو شورای زکات و شورای زکات روستایی انجام می‌شود، گفت:  زکات جمع آوری شده در بخش‌های درمان، تهیه جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، تحصیلی، آزادی زندانیان، معیشت و سایر هزینه می‌شود.

فغانی خاطرنشان کرد: ۱۳ روحانی زکات و بیش از ۱۰  مبلغ افتخاری زکات  نیز با کمیته امداد استان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه استان مازندران از ۱۵۶۰ شورای زکات روستایی برخوردار است گفت: زکات جمع آوری شده در روستاها برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639513

مهمترین اخبار ایران و جهان: