نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 16:53

انتقاد از موضع‌گیری حمایتی انجمن پزشکی بریتانیا نسبت به غزه

انجمن پزشکی بریتانیا به دلیل درخواست برقراری آتش‌بس در غزه و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی واکنش‌های انتقادی شدیدی را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انجمن پزشکی بریتانیا، تحت تاثیر نامه‌ای که جهت درخواست برای برقراری آتش‌بس در غزه و در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی نوشت، مورد انتقاد شدید برخی از اعضای خود قرار گرفت.

به گزارش «یاهو نیوز» نگارش این نامه در حمایت از مردم فلسطین موجب شد تا برخی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، انجمن پزشکی بریتانیا را پس از انتشار نامه‌ای که در آن خواستار اقدام دولت برای توقف بحران انسانی در غزه شده بودند، محکوم کرده و مورد انتقاد قرار دهند.

نامه مذکور خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه بریتانیا نوشته شده است و بخشی از آن اینطور آمده است: کاملا ضروری است که انگلیس با دفاع از حقوق بشر، ضمن اتخاذ موضوع بی طرفی پزشکی در زمینه ارائه کمک های ضروری از مردم غزه حمایت کند.

با این حال برخی از اعضای این انجمن درخواست مطرح شده برای اتخاذ مواضع بی‌طرفانه در جنگ از سوی دولت بریتانیا را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرده‌اند که چرا نامه مذکور با وجود حمایت از مردم غزه هیچ اشاره‌ای به اسرای رژیم صهیونیستی و ۱ هزار و ۲۰۰ نفری که از شهروندان این رژیم کشته شده‌اند، نکرده است.

اهمیت نامه انجمن پزشکان بریتانیا در حمایت از مردم غزه از آنجایی است که این انجمن نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر عضو دارد و اعضای آن در شرایطی این نامه را نوشته‌اند که بیش از ۱۰۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و نزدیک به ۲۴ هزار فلسطینی تحت تاثیر حملات این رژیم به شهادت رسیده‌اند.

محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی منجر به کمبود قابل توجه نیازهای اساسی برای همه غیرنظامیان در این منطقه شده است و آنها با محدودیت‌های شدیدی در زمینه آب، غذا و سوخت مواجه هستند.

طبق گزارشات سازمان ملل تا پایان ماه نوامبر نزدیک به ۴۲۷ حمله به مراکز مراقبت‌های بهداشتی در غزه انجام شده است و صدها مرکز پزشکی آسیب دیده و صدها پرسنل پزشکی هم جان خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640013

مهمترین اخبار ایران و جهان: