نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 20:45

تحقق شعار سال در گرو هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی بهار

همدان-امام جمعه بهار گفت: تحقق شعار سال در گرو هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی بهار امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بهار چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با موضوع "تبیین شعار سال و عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه بهار برگزار شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی راهکار فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی راهکار عملیاتی ارائه کنند.

حجت الاسلام رضا مصباح گفت: برای تحقق شعار سال نباید برای همه دستگاه‌ها و همه بخش‌ها، نسخه‌ی واحدی پیچید بلکه دستگاه‌ها متناسب با حوزه کاری خود به ارائه طرح‌ها، راهکارها و در نتیجه اقدامات بپردازند و سخن گفتن ماورایی راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به قبح شکنی دشمن با ترویج بی حجابی افزود: هدف از بی حجابی سست نمودن بنیان خانواده‌ها و سرمایه یک مملکت است و برنامه ریزی دشمن در این حوزه بسیار سنگین است.

امام جمعه بهار اضافه کرد: اقدامات حوزه عفاف و حجاب باید با درایت و عقلانیت، علم، صبر و حسن خلق همراه باشد و دستگاه‌ها به گونه‌ای به این مقوله وارد شوند که اثر معکوس در جامعه نداشته باشد و نگاه ما در این حوزه علاوه بر دستورالعمل کلی و کشوری، بومی و سنتی است و سعی بر فرهنگ سازی و آسیب‌شناسی و رفع آسیب هاست و با روش‌های نوین به فراخور شهرستان راهکارهای عملی و منطقی ارائه می‌شود.

حجت الاسلام مصباح گفت: نامگذاری سالیان اخیر به عناوین اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اهمیت این موضوع را می‌رساند و نباید در حد شعار باقی بماند و نتایج اقدامات صورت گرفته باید در جامعه نمود عینی داشته باشد.

وی بر ورود رسانه‌ها برای جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: تبیین اقدامات انجام شده در راستای امیدآفرینی ضروری است و هم افزایی بین ارگان‌ها و استفاده از ظرفیت، اطلاعات و تجربیات یکدیگر برای رقم زدن اتفاقات خوب، می‌تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام مصباح اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از اقداماتی که به تحقق شعار سال کمک می‌کنند و هم افزایی بین دستگاه‌ها و بررسی تداخلات، همپوشانی، اقدامات و کارکردهای عملیاتی، مد نظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160557

مهمترین اخبار ایران و جهان: