نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 09:45

60 هزار مادر شیرده و باردار تحت پوشش حمایت‌های تغذیه‌‎ای هستند

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: 60 هزار مادر شیرده و باردار با سرانه 550 هزار تومان، تحت پوشش حمایت‌های تغذیه‌‎ای قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجتبی احمدلو در سفر به استان زنجان و در جمه مدیران استانی با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده اظهار کرد: ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در سراسر کشور تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند.
مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد افزود: امسال سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران از ۲۵۰ هزار تومان به 550 هزار تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این مادران و کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند، یادآور شد: این خانواده‌ها جزو ۵ دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود.
احمدلو با بیان اینکه وزارت بهداشت، گروه هدف این طرح را به کمیته امداد معرفی می‌کند، تاکید کرد: ثبت اطلاعات مربوط به مادران باردار به صورت سیستمی و از طرف استان‌ها انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: برنامه‌ بلندمدتی برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه تدوین شده است و امیدواریم در این فرآیند، مادر دارای مشکلی نباشد که جا مانده از این حمایت‌ها باشد.

پایان پیان/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166313

مهمترین اخبار ایران و جهان: