نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:44

اولین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در قم برگزار می شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: براساس ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که اختصاص به جایزه ملی جمعیت دارد و با هدف معرفی فعالیت های حوزه حمایت از خانواده وجوانی جمعیت اولین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری قم، زینب عبداللهی با اشاره به برگزاری رویداد جایزه ملی جمعیت اظهار کرد: افراد می توانند تا پنجم اردیبهشت آثار، ایده و طرح‌های خود را در بخش‌های رسانه، نخبگان، خانواده، دستگاه‌های حاکمیتی، مدیران، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی در حوزه جمعیت به دبیرخانه این رویداد مستقر در ادار کل امور زنان وخانواده استانداری ارسال کنند.

مدیرکل امورزنان وخانواده استانداری با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت بیان کرد: جوانی جمعیت از مسائل مهم کشور است که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است که متاسفانه با چالش روبرو است و اگر دیر اقدام شود سرمایه اصلی کشور از دست خواهد رفت .

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع جمعیت ومنویات رهبری، کمیسیون جوانی جمعیت مجلس، قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت را درمهرماه سال ۱۴۰۰ تصویب کرد و بعد از بررسی این قانون در آبان‌ماه همین سال مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

عبداللهی افزود: ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت، ستاد ملی جوانی جمعیت را مکلف کرده‌ تا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور تببین فعالیتهای صورت گرفته درراستای جمعیت " رویداد سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت" را برگزار کند تاطبق شاخص ها ومحورهای این رویداد آثار مطلوب شناسایی وبعد از بررسی در کمیته های داوری استانی و ملی به آثار برگزیده "جایزه ملی جوانی جمعیت" که درروز ملی خانواده برگزار می شود به نفرات برتر اهدا گردد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151313

مهمترین اخبار ایران و جهان: