نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 15:53

تأکید نماینده رهبری بر رفع فوری نیاز آبی سمنان/ مسأله آب نباید به یک موضوع تبلیغاتی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان رفع فوری نیاز آبی این استان در بخش‌های مختلف را خواستار شد و گفت: مسأله آب نباید به یک موضوع تبلیغاتی تبدیل شود و امیدبخشی به مردم بدون رفع مسأله آب یا مسکن ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با شهردار سمنان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان بر استفاده از فرصت خدمت به اقشار مختلف مردم تأکید کرد.

وی با یادآوری برکات ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر یکی از فرصت‌های کم‌نظیر برای خودسازی، تزکیه و نزدیک شدن به خداوند است.

مطیعی تأکید کرد: دوران مسؤولیت افراد در جامعه نیز یکی از فرصت‌های مهم انسان‌ها برای نزدیک شدن به خداوند متعال محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز فرصت خدمت به شهروندان، برای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان فراهم شده که ممکن است در آینده از شما سلب شود؛ همان طور که بسیاری از افراد در گذشته مسؤولیت‌هایی داشته‌اند، اما امروز این فرصت را ندارند.

امام جمعه سمنان، نشستن بر کرسی مسؤولیت را شمشیری دولبه توصیف کرد که هم می‌تواند به رستگاری منجر شود و هم زمینه سقوط انسان را فراهم کند.

مطیعی عنوان کرد: در محضر خداوند متعال از افرادی که مسؤولیت یا منصبی دارند در مورد نحوه استفاده از فرصت‌ها سؤال خواهد شد.

وی تصریح کرد: انسان زمانی که در مسؤولیتی قرار می‌گیرد، باید برای تمام امور مربوط به مسؤولیتش دلیل داشته باشد تا بتواند پاسخگوی خدا و مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، برنامه‌محور بودن اقدامات شهرداری و شورای شهر سمنان را خواستار شد و افزود: شهردار و نیز تمام اعضای شورای شهر سمنان در زمینه عملکرد خود باید به‌طور منظم به شهروندان گزارش ارائه دهند؛ چراکه شفافیت در بیان نقاط قوت و ضعف به اعتماد بیشتر شهروندان منجر خواهد شد.

باید در زمینه بحران آب یک صدا از استان سمنان شنیده شود

مطیعی مسأله آب را موضوعی حیاتی برای توسعه سمنان عنوان کرد و گفت: متأسفانه موضوع بحران آب در سمنان بیش از آنکه به سمت رفع مسأله حرکت کند، در حال تبدیل شدن به امری تبلیغاتی است که باید نسبت به این امر توجه بیشتری شود.

وی اختلافات مسؤولان در بخش‌های مختلف را به زیان مردم دانست و گفت: باید مسؤولان استان سمنان با نمایندگان مجلس در برنامه‌ها و اولویت‌ها اتفاق نظر داشته باشند؛ چراکه اختلاف نظر قطعاً به زیان مردم است و در روند رفع مسائل اخلال ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان هماهنگی مسؤولان و مدیران و نیز مردم، رسانه‌ها و مطالبه‌گران با یکدیگر بر سر مسائل اساسی استان را ضروری دانست و گفت: در خصوص مسائل اساسی استان سمنان به‌ویژه بحران آب باید یک صدا از استان شنیده شود که آن هم رفع فوری نیاز آبی استان در بخش‌های مختلف به‌ویژه آب آشامیدنی است.

مطیعی با تأکید بر ضرورت امیدبخشی به مردم گفت: وقتی مردم ببینند وضع آب، مسکن و اشتغال و دیگر مشکلات آنها رو به بهبود است به آینده امیدوار می‌شوند؛ مگر مردم از مسؤولان چه می‌خواهند؟

وی تصریح کرد: وقتی موضوعی در شورای شهر به تصویب می‌رسد و به مصوبه تبدیل می‌شود، تمام اعضا حتی افرادی که به آن رأی مخالف داده‌اند، باید از آن حمایت کنند و اینکه بخواهند پس از تصویب نیز مخالفت خود را به نحوی نشان دهند، پذیرفتنی نیست.

شورای شهر نباید سیاسی یا جناحی شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر به هیچ عنوان نباید درگیر مسائل جناحی شوند، ادامه داد: شورای شهر یک نهاد خدمتی است و اعضای شورای شهر نباید به عنوان یک چهره سیاسی یا جناحی شناخته شوند.

مطیعی افزود: مردم، اعضای شورای شهر را از منظر خدمتگزاری به شهروندان نگاه می‌کنند و توقع دارند مشکلات آنها بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی پیگیری شود.

وی توجه به اولویت‌ها در تدوین برنامه‌های شهری را ضروری دانست و گفت: اینکه برای معرفی سمنان به‌عنوان یکی از شهرهای جاده ابریشم تلاش شود خوب است؛ اما باید به خروجی و دستاوردهای اقتصادی آن هم توجه کرد تا در جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم مؤثر باشد.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: جاده ابریشم در گذشته هم کارکرد اقتصادی داشته است و دستیابی به خروجی مناسب باید در چنین برنامه‌هایی مدنظر قرار گیرد.

مطیعی با یادآوری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر مسائل مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم در حوزه شهر سمنان را با همراهی مسؤولان امر تا مرحله اجرا پیگیری کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145813

مهمترین اخبار ایران و جهان: