نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 13:13

جابه جایی بیش از ۵۷۱ مسافر با ناوگان عمومی اصفهان در نوروز ۱۴۰۲

اصفهان- مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۵۷۱ هزار نفر با استفاده از ناوگان‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کحال‌زاده اظهار داشت: در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت ۵۷۱ هزار و ۶۳۰ مسافر نوروزی از طریق ناوگان‌های حمل و نقلی جاده‌ای، ریلی و هوایی استان اصفهان جابه جا شدند.

وی افزود: از این میزان مطابق با آخرین آمار در بخش جاده‌ای ۳۸ هزار و ۵۱۱ سفر (با صورت وضعیت)، با تعداد مسافر ۴۵۴ هزار و ۷۷۹ نفر ثبت شده است که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۱ به صورت تجمعی تعداد مسافر در این بخش ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر روابط عمومی و رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: در بخش ریلی تعداد سفر بصورت تجمعی ۶۳ و تعداد مسافر ۲۳ هزار و ۹۹۲ نفر بوده که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۸ درصدی تعداد سفر و ۱۱ درصدی مسافر بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تعداد کل نشست و برخواست هواپیما ۸۰۸ مورد بوده است که از این تعداد ۶۸۷ مورد داخلی و مابقی بین المللی بوده است.

کحال‌زاده گفت: با اقدامات پلیس راه استان اصفهان در طرح نوروزی امسال و با اولویت قراردادن برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، تعداد جان باختگان حوادث رانندگی راه‌های برون شهری استان با کاهش ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: نوروز امسال به گونه‌ای رقم خورد که با احساس رضایت در فعالان گردشگری و مسافران از دریافت خدمات همراه شد و تنوع برنامه‌ها در پایانه‌های حمل و نقلی، مسیرهای بین راهی استان و شهر اصفهان علاوه بر تمرکز بر افزایش آگاهی و دانایی در مسیر هویت‌بخشی و حفظ میراث بر شور و نشاط مردمی نیز هویدا بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137557

مهمترین اخبار ایران و جهان: