نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:00

معلمان در عرصه علم‌آموزی و دانش از اقشار برجسته هستند

امام جمعه اردستان گفت: معلمان با الگوگیری از شخصیت بزرگ شهید مطهری در راستای انجام وظیفه خود یعنی تعلیم و تربیت عمل کرده و یک نسل مومن و عالم را برای جامعه اسلامی تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان‌، حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر سخنانی را مطرح کرده و به سران قوا توصیه کردند که با اتحاد کامل و به‌دور از حاشیه در خدمت مردم و نظام باشند و ما نیز این انتظار را داریم همچنین در ملاقات با سفرا و مسؤولان به مقاومت فلسطین که باعث از پای درآوردن دشمنان شده، اشاره کردند.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر، افزود: هفته کار و کارگر چند روزی است که آغاز شده و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد و امید می‌رود که جامعه کارگری همواره مورد احترام همگان قرار بگیرد همچنین مجموعه‌های مختلف در عرصه کار و کارگری فعالیت می‌کنند و حقوق کارگران باید پاسداشته شود.

دهشیری با اشاره به روز معلم و بیان اینکه دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه عالم اسلامی شهید مطهری است، تصریح کرد: معلمان با الگوگیری از شخصیت بزرگ شهید مطهری در راستای انجام وظیفه خود یعنی تعلیم و تربیت عمل کرده و یک نسل مومن و عالم را برای جامعه اسلامی تربیت کنند.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه قشر معلم در عرصه علم‌آموزی و دانش از قشرهای برجسته هستند، یادآور شد: طرح رتبه‌بندی معلمان که اخیرا در همین دولت عملیاتی شد دارای مشکلاتی بوده که عده‌ای از فرهنگیان را ناراحت کرده و با وجود اینکه خودشان پیگیری می‌کنند اما ما نیز اعلام می‌کنیم که به اعتراض به‌حق معلمان در این خصوص بپردازند.

وی بیان کرد: هفته سلامت از نهم اردیبهشت شروع می‌شود و تا پانزدهم ادامه دارد و این یک مسئله مهم بوده همچنین دغدغه بهداشت و درمان، حفظ سلامت افراد جامعه است که بخشی از آن نیز به خود افراد برمی‌گردد و همواره باید توصیه‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

دهشیری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هشتم شوال و سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع‌، خاطرنشان کرد: وهابی‌ها قبور را تخریب کرده و اجازه زیارت به افراد را در کنار قبور ائمه نمی‌دهند اما امیدواریم با توجه به ارتباطی که شروع شده، اینگونه مسائل نیز سامان بگیرد.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: روز نهم اردیبهشت به نام روز شوراها نام‌گذاری شده و مردم از منتخبان خود در شورای شهر انتظاراتی دارند همچنین از همگرایی که اخیرا بین شورا و شهرداری اردستان به‌وجود آمده و بیشتر شده تشکر می‌شود و امیدواریم که بتوانند در خدمت جامعه بوده و گوش‌شنوا برای انتقادات و پیشنهادات داشته باشند.

وی تاکید کرد: شورای شهر با مشورت و رایزنی با دیگر مسؤولان شهرستان از جمله فرماندار و نماینده بتوانند برای آسفالت خیلی از خیابان‌های شهر که وضعیت خوبی ندارد، اقداماتی انجام دهند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174013

مهمترین اخبار ایران و جهان: