نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 10:34

جوانان دیری در ۱۶ رشته مورد نیاز صنایع آموزش مهارتی می‌بینند

بوشهر- رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دیر از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه مهارتی خبر داد و گفت:‌ جوانان دیری در ۱۶ رشته آموزش‌های مهارتی در محیط کار می‌بینند.

حسین درویشی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: کارگران به عنوان سربازان جنگ اقتصادی نقش مهمی در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید دارند و نیازمند حمایت هستند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با اشاره به نقش مهارت آموزی نیروهای کار در بالا رفتن بهره روی تولید، افزود: این مرکز در سال‌های اخیر در راستای کمک به جذب و اشتغالزایی جوانان، مهارت آموزی آنها را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در راستای آموزش بهینه و بالا بردن سطح مهارتی افراد جویای کار تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه مهارتی میان مرکز فنی و حرفه‌ای، فرمانداری، شرکت متانول و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیر منعقد شده است.

درویشی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر دوره‌های آموزشی در ۱۶ رشته مورد نیاز شرکت متانول کاوه شامل انواع جوشکاری، داربست بندی، فیتری، پروفیل کاری، مونتاژکاری، تعمیرکار ولوشاپ، تعمیرکار برق در صنعت، مکانیک خودرو، برنامه نویسی، بازرس فنی، انبارداری، کنترل پروژه و… ویژه کارجویان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در محیط کار واقعی با هدف جذب نیروی انسانی در رشته‌های مدنظر برگزار می‌شود، یادآور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه نیروهای آموزش دیده در این دوره‌ها با راه اندازی سایت ال ان جی متانول کاوه در آینده جذب ابن شرکت می‌شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با اعلام اینکه مدت زمان این دوره‌ها بستگی به استاندارد آنها دارد، بیان کرد: افراد متقاضی برای نام نویسی شرکت در این دوره‌های آموزشی و مهارتی به مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177357

مهمترین اخبار ایران و جهان: