نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:58

فعالیت‌های پژوهشی حوزه سلامت در استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه فرآیند تربیت در همه فعالیت‌های آموزشی جریان داشته باشد گفت: فعالیت‌های پژوهشی حوزه سلامت در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست صمیمانه و هم‌اندیشی با اعضای هیئت‌علمی دانشکده پیراپزشکی اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه اساتید دانشگاه‌ها، انسان‌سازی است و علاوه بر آموزش و انتقال علم و دانش به دانشجویان باید آن‌ها را در راستای اخلاقیات اسلامی پرورش دهند.

وی با بیان اینکه نباید پرورش در سیستم آموزشی مغفول بماند گفت: اساتید دانشگاه الگوهای جامعه هستند و همچنین تأثیرگذاری اساتید بر دانشجویان و جامعه بالا است و باید از ظرفیت اساتید برای تربیت به‌خوبی استفاده شود.

ملکی زاده اضافه کرد: مسئله تربیت از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که به تعبیر شهید مطهری، مسئله ساختن افراد و انسان‌ها است بنابراین جایگاه استادی صرف بیان مطلب آموزشی و درسی نیست بلکه به‌عنوان یک الگو باید تربیت و پرورش دانشجویان را برای ساختن آینده بهتر کشور را به‌صورت ویژه مد نظر قرار بدهند.

وی تصریح کرد: اساتید باید همسان و همسو با نسل جدید و برای از بین بردن فاصله بین نسل‌ها در شیوه‌های آموزشی و تربیتی خود این مهم را مد نظر قرار دهند و اهداف بلند تعالی و تربیت دانشجویان را همسو با فرهنگ کهن ایرانی اسلامی پیش ببرند.

ملکی زاده با بیان اینکه اساتید به‌عنوان یک فرهنگ‌ساز در جامعه نقش مستقیمی در سوق دادن دانشجویان به سمت فرهنگ اصیل اسلامی دارند افزود: دغدغه‌های اساتید برای آینده دانشجویان ستودنی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خطاب به اعضای هیئت‌علمی افزود: نباید اجازه داد تا رکود علمی در دانشگاه ایجاد شود در همین راستا باید بازنگری در خصوص روند پژوهشی برای حرکت در مسیر رفع نیازها و مشکلات دانشگاه و جامعه پیرامونی و افزایش بهره‌وری صورت بگیرد.

ملکی زاده خاطرنشان کرد: پیگیر رفاهیات کارکنان، دانشجویان و اساتید هستیم و در این راستا برای تقویت کمیته رفاهی در بخش‌های مختلف کارکنان، دانشجویان و اساتید برنامه‌ریزی و پیگیری‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

بررسی مشکلات دانشکده‌ها

مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سلسله نشست‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌ها به‌صورت دوره‌ای برای بررسی مشکلات دانشکده‌ها در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

محسن صحرانورد بابیان اینکه اولین نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعضای هیئت‌علمی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد افزود: نشست با اعضای هیئت‌علمی دانشکده پیراپزشکی دومین نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه است.

مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: معاونین و مدیران مربوطه هر دانشکده در نشست‌ها حضور خواهند داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922413

مهمترین اخبار ایران و جهان: