نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:01

هشدار هواشناسی اصفهان درباره ماندگاری توده هوای گرم تابستانه

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره ورود توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری آن تا پایان هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به ورود توده هوای گرم تابستانه از روز سه‌شنبه ۶ تیر و ماندگاری آن تا پنجشنبه هشت تیر هشدار داده و افزوده است که این توده هوای گرم سبب افزایش نسبی دما بین ۲ تا سه درجه سلسیوس در مناطق شرق، شمال و مرکز استان می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه دما بویژه در مناطقی چون خور و بیابانک، چوپانان، انارک، مهاباد زواره، اردستان، فرودگاه، کبوترآباد، اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، نجف آباد، بادرود، ورزنه، لنجان و نائین طی ۴۸ ساعت آینده افزایش می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار نسبت به افزایش مصرف حامل‌های انرژی (آب و برق) و احتمال ایجاد تنش گرمایی در محصولات کشاورزی توصیه کرده است که مدیریت مصرف انرژی و کنترل اتلاف انرژی از طریق پنجره‌ها و درهای فضاهای مسکونی و اداری مورد توجه باشد و هموطنان از انجام عملیات کشاورزی و فعالیت فیزیکی در فضای باز در ساعات میانی روز خودداری کنند.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314613

مهمترین اخبار ایران و جهان: