نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 17:14

پنس: کیفرخواست ترامپ وجهه بین‌المللی آمریکا را خدشه‌دار می‌کند

معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا تبعات جرایم جنایی دونالد ترامپ برای این کشور را نگران‌کننده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نسبت به تبعات منفی جرایم جنایی «دونالد ترامپ» هشدار داد.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که کیفرخواست اخیر فدرال علیه دونالد ترامپ پیامی وحشتناکی به جامعه بین المللی ارسال می کند.

این مقام ارشد سابق کاخ سفید در مصاحبه ای با یک برنامه تلویزیونی آمریکایی مدعی شد که آمریکا استاندارد طلایی عدالت در جهان است.

پنس افزود: اینکه ببینیم علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا کیفرخواست صادر می‌شود، این پیامی وحشتناک به جهان می‌فرستد.

معاون سابق رئیس‌جمهور همچنین گفت که کیفرخواست ترامپ تنها به ایجاد شکاف بیشتر در سیاست‌های دارای شکاف آمریکا دامن خواهد زد.

سه‌شنبه گذشته دونالد ترامپ برای تفهیم اتهامات مربوط به نقض قوانین فدرال در نگهداری از اسناد محرمانه دولتی در شعبه دادگاه فدرال شهر میامی حضور پیدا کرد.همزمان هزاران نفر از هوادارانش مقابل دادگاه شهر میامی که او در آن تفهیم اتهام شود، حاضر شدند.

بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در اعلام جرم علیه رئیس جمهور سابق، او را به ارتکاب ۳۷ جرم از جمله انبار کردن اسناد محرمانه حکومتی در منزل شخصی خود، به رخ کشیدن اسناد به مهمانانش و تلاش برای مخفی‌کردن آن‌ها از نهادهای مسئول که خواستار بازگرداندن اسناد بوده‌اند، متهم کرده است.

این در حالی است که ترامپ مثل موارد قبلی که به نقض قانون و ارتکاب جرم متهم شده بود در آستانه حضور در جلسه دادگاه مدعی شد که هیچ تخلفی مرتکب نشده و این جلسه محاکمه او صرفاً با انگیزه سیاسی برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296113

مهمترین اخبار ایران و جهان: