نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 14:42

عدم تکمیل کتابخانه روستای جوزقان تایباد پس از ۱۲ سال

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد گفت: کتابخانه روستای جوزقان این شهرستان پس از ۱۲ سال هنوز نیمه تمام است.

حسن سالاری در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: کتابخانه روستای جوزقان، از توابع بخش میان ولایت تایباد، پس از گذشت ۱۲ سال نیمه تمام رها شده و منتظر تخصیص پیمانکار جهت تکمیل باقی آن است. 

وی افزود: کتابخانه روستای جوزقان در سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه ۳۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد ادامه داد: مجری طرح ساخت این کتابخانه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی است که کمبود اعتبار و برداشت مقداری از اعتبار به عنوان حق قانونی پیمانکار، از دلایل عدم تکمیل کتابخانه هستند. 

وی بیان کرد: کتابخانه روستای جوزقان ۵۰۰ متر مربع زمین و از این سطح ۲۲۰ متر مربع زیربنا دارد که اقداماتی همچون تزئینات داخلی، ساخت محوطه و انشعابات آب، برق و گاز هنوز صورت نگرفته است. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد تصریح کرد: در حال حاضر تکمیل این کتابخانه به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که ۹۰۰ میلیون تومان آن از طریق اعتبارات متوازن ۱۴۰۱ شهرستان تامین شده و ۲۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده است.

وی اضافه کرد: همزمان با تامین اعتبار، ادامه عملیات عمرانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناقصه گذاشته شده است تا با انتخاب پیمانکار، بتوان هرچه سریعتر آن را به بهره برداری رساند. 

سالاری اذعان کرد: به دلیل ضعیف بودن امکانات و فناوری، قشر کودک و نوجوان استقبال بیشتری از کتابخانه در روستاها دارند و پیش بینی می شود بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت روستای جوزقان و روستاهای همجوار بتوانند از این کتابخانه روستایی استفاده کنند. 

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر مدارس را به عنوان یک مرکز آموزشی درنظر گرفت؛ کتابخانه ها اولین مرکز فرهنگی روستا به شمار می آیند که نقش بسزایی در افزایش سرانه کتابخوانی و بالابردن سطح آگاهی جامعه دارد. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد، تعداد ۶ کتابخانه فعال و یک کتابخانه سیار با بیش از ۸۰ هزار کتاب در حوزه های مختلف دارد که بالغ بر هفت هزار نفر در آن ها عضویت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295857

مهمترین اخبار ایران و جهان: