نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 03:04

۱۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در روستاهای بوشهر احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از احداث ۱۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در مناطق روستایی استان با هدف بهبود معیشت خانوارها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر شامگاه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با راهبری استاندار بوشهر و با هدف بهبود معیشت خانوارها به ویژه خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در مناطق روستایی کم برخوردار و همچنین تقویت انرژی برق، در گام اول و به صورت الگویی ۱۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو وات ساعتی در استان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ راه اندازی می‌شود.

وی افزود: خانوارهای منتخب توسط بسیج سازندگی استان به بانک‌های سپه، تجارت، ملت و صادرات معرفی و با تأیید شرکت توزیع نیروی برق استان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد.‌

باستین اظهار کرد: با هدف تسهیل در اخذ تسهیلات مقرر شد بانک‌های استان نسبت به پذیرش یک ضامن اعم از کارمند بدون نامه کسر حقوق و یا ضامن با پروانه کسب و یا در صورت امکان به صورت ضامن زنجیره‌ای اقدام کنند؛ از مزیت‌های ارزشمند این طرح خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو و هزینه بسیار پایین نگهداری این نیروگاه‌ها است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این اقدام تنها بخش کوچکی از برنامه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان است و تا پایان سال جاری احداث بیش از ۲۰۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350513

مهمترین اخبار ایران و جهان: