نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 09:21

چرخ گردشگری کردستان در دولت سیزدهم حرکت قابل توجهی داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: چرخ گردشگری کردستان در دولت سیزدهم حرکت قابل قبولی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی نوری صبح امروز در بازدید از پروژه مجتمع تفرحی و گردشگری ژوان، اظهار کرد: هریک از مناطق نمونه گردشگری استان دارای ویژگی‌ها و توانمندی‌های منحصر به ‌فردی است و سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌تواند علاوه بر توسعه و رونق گردشگری در منطقه درآمدزایی و اشتغال‌زایی بسیار خوبی را به‌دنبال داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: مراکز تفریحی و گردشگری مهمترین بخش این صنعت است که باید به‌صورت ویژه به‌آن پرداخته شود چرا که اماکن گردشگری مناسب می‌تواند شیرینی سفر را دو چندان و انگیزه سفرهای متعدد را در گردشگر ایجاد کند.

وی عنوان کرد: پروژه مجتمع تفرحی و گردشگری ژوان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و به رفع کمبودهای موجود حوزه گردشگری کمک می‌کند.

نوری با بیان اینکه چرخ گردشگری کردستان در دولت سیزدهم حرکت قابل قبولی داشته است، یادآور شد: صنعت گردشگری در کردستان نیازمند حمایت بوده و با تعامل بخش دولتی و خصوصی است که می‌توانیم این صنعت را تقویت کرده و از مزایای آن برای رونق اقتصادی بهره ببریم.

گفتنی است، پروژه مجتمع تفرحی و گردشگری ژوان توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ٨٠ میلیارد تومان در مساحت ٥ هزار و ٥٠٠ مترمربع و زیربنای دو هزار مترمربع ساخته می‌شود.

این  مجتمع گردشگری با ١٥٠ مترمربع واحد اقامتی دارای امکاناتی از جمله مجموعه استخر و اسپا، رستوران فضای باز‌، کافی‌شاپ، کیدز‌کلاب، جیم و بدنسازی، فروشگاه، زمین بازی چند منظوره، زمین تنیس خاکی استاندارد، پارکینگ، یک عبور اختصاصی از بر اتوبان و دو عبور جهت بارانداز است و با بهره‌برداری از آن برای ٤٠ نفر به‌ صورت مستقیم و ٢٠ نفر به‌ صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593057

مهمترین اخبار ایران و جهان: