نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 21:32

پیکر جانباز شهید 70 درصد آملی به‌خاک سپرده شد

پیکر پاک جانباز سرافراز ۷۰ درصد آملی شهید سید حسین کاشانی ظهر امروز پس از تشییع، به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان عصر امروز پیکر پاک یادگار و مبارز هشت سال دفاع مقدس را به روی سر گرفتند و از ناحیه مقاومت بسیج (سپاه)، میدان قائم تا میدان ۱۷ شهریور به سمت مصلای نماز جمعه با پیکر مطهر سید حسین کاشانی نجوای عاشقانه داشتند.

پیکر جانباز ۷۰ درصد آملی پس از تشییع در شهرستان آمل، برای خاکسپاری راهی زادگاهش گلزار شهدای روستای کچب بخش دابودشت شده است.

آملی‌هایی که ریشه در دماوند کوه و حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ دارند، شب گذشته در آئین وداع با پیکر مطهر جانباز شهید سید حسین کاشانی در حسینیه ثارالله سپاه آمل عاشقانه اشک ریختند و به خاطره‌گویی با همرزمان شهید پرداختند.

به گزارش فارس، سید حسین کاشانی جانباز ۷۰ درصد آملی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج حاصل از جراحات دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

سید حسین کاشانی فرزند سید روح الله در روز ۹ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ در روستای کچب بخش دابودشت شهرستان آمل در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی دیده به دنیا آمد و در دو مرحله به تاریخ ۹ اسفند سال ۱۳۵۹ در جبهه های منطقه خوزستان و ۳۰ دی ‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه با اصابت ترکش به شکم و دو پا جانباز ۷۰ درصد لقب گرفت.

از این شهید سرفراز ۷۰ درصد آملی دو فرزند پسر به یادگار مانده است.

تصاویری از شهید سید حسین کاشانی منتشر شده است که به مراسم تجلیل از جانبازان بالای ۵۰ درصد در حسینیه ثارالله سپاه آمل باز می‌گردد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567513

مهمترین اخبار ایران و جهان: