نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 12:30

همایش بزرگداشت نیمایوشیج ۲۱ آبان ماه در یوش برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: همایش بزرگداشت نیمایوشیج پدر شعر نور۲۱ آبان ماه در زادگاهش یوش بلده نور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالرضا رشیدی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت نیمایوشیج که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نور برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت به لزوم شناخت شاعر بلندآوازه ایران زمین همایش بزرگداشت نیمایوشیج در سالروز تولد پدر شعر نو در یوش برگزار می‌شود.  

وی در تشریح برخی از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی این همایش به برگزاری مسابقه شعرخوانی از اشعار نیما در فضای مجازی، نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع اشعار نیمایوشیج، شعرخوانی شاعران بومی، شناخت و پژوهشی بر آثار پدر شعر نو و... اشاره کرد و گفت: امروز معرفی آثار و شناخت نیمایوشیج برای نوجوانان و جوانان در اشاعه فرهنگ بومی ضروری است و این همتی همه جانبه را می‌طلبد.                             

فرماندار شهرستان نور نیز با حمایت از برگزاری چنین همایش‌هایی، دستگاه‌های اجرایی را موظف به همکاری و همراهی در برگزاری همایش‌ها، جنگ‌های شادی و مراسم های فرهنگی و هنری کرد.  

بیژن پولادی افزود: شهرداری‌ها و دستگاه های اجرایی با معرفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت های هنری شهرستان نور در اجرای برنامه‌ها بهره ببرند.  
 وی گفت: آثار تولیدی و نمایشی فاخر از سوی هنرمندان تئاتر شهرستان مورد حمایت قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548557

مهمترین اخبار ایران و جهان: