نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 13:36

مازندران امشب و فردا بارانی است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از امشب به‌تدریج شاهد افزایش ابر و در برخی مناطق وزش باد شدید و موقتی باشیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امروز جوی پایدار و جریانات جنوبی روی آسمان مازندران حاکم است که انتظار داریم شاهد افزایش دما به‌ویژه در ارتفاعات استان باشیم.

وی افزود: از امشب با نفوذ سامانه ناپایدار و شکل‌گیری جریانات مرطوب و خنک شمالی به‌تدریج شاهد افزایش ابر و در برخی مناطق وزش باد شدید و موقتی باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از سمت غرب استان همراه با رگبار باران و رگبار پراکنده در استان خواهیم بود.

اسدی اضافه کرد: روز جمعه علاوه بر کاهش محسوس دما بارندگی‌ها در سطح استان ادامه دارد.

وی با هشدار آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب ، سیلابی شدن رودخانه‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای، تصریح کرد: احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش به‌صورت برف و باران خواهد بود.

اسدی با اعلام اینکه اواخر فردا از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، بیان کرد: اوایل هفته آینده جو پایداری حاکم است و غالبا آسمانی صاف تا نیمه‌ابری را خواهیم داشت.

وی یاداور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، گذر یک‌شنبه به دوشنبه در ارتفاعات و دامنه‌ها احتمال رگبار پراکنده وجود دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران طی امشب و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543457

مهمترین اخبار ایران و جهان: