نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 16:00

احداث تراموا در گروی تایید دولت

درحالی که عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران از احتمال حذف تراموا خبر داده بود اما امروز معاون شهردار گفت «طرح تراموا برای تایید به وزارت کشور ارسال شده است.»

به گزارش فارس، درحالی که برخی کارشناسان معتقدند که یکی از علل اصلی آلودگی اخیر تهران تردد خودروهای شخصی است  شهردار تهران علیرضا زاکانی هم می‌گوید «بیش از ۷۰ درصد شهروندان ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی استفاده کنند».

 به گفته کارشناسان برای رفع دو معضل ترافیک و آلودگی هوا باید حمل‌ونقل عمومی توسعه یابد. علاوه بر خرید اتوبوس و واگن شهرداری به دنبال استفاده از مدهای حمل ونقل پاک است و مدتهاست وعده ساخت تراموا از تهرانپارس تا میدان آزادی به هزینه حدود ۲۰۰ میلیون یورو را داده است.

 

با وجود اینکه محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران گفته بود به دلیل خرید اتوبوس برقی احتمالاً ساخت تراموا از دستور خارج می شود اما امروز معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران محسن هرمزی می‌گوید «طرح تراموا برای تایید به وزارت کشور ارسال شده است.»

 تهران باید به سمت سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر حرکت کند همان‌طور که شهرهایی مانند ملبورن استرالیا در یک سال بیش از ۲۰۰ میلیون سفر با تراموا انجام می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613413

مهمترین اخبار ایران و جهان: