نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 09:48

۲۸ معدن جدید در آذربایجان‌غربی وارد مدار تولید شدند

مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی گفت: با بهره برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال جاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با بهره برداری از  این ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال جاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

 سرتیپی گفت: برای بهره‌برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده در استان آذربایجان غربی ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره‌برداری قرار گرفتند.

مدیرکل صمت استان افزود: در حال حاضر   ۵۵۹ معدن استان دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی،  با ظرفیت استخراج سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن وجود دارد  و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560257

مهمترین اخبار ایران و جهان: