نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 09:42

۲۵ هیئت علمی جدید در مجتمع آموزش عالی اسفراین جذب شد

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین گفت: از آنجایی که جذب هیئت علمی دانشگاه بر اساس ضریب دانشجو صورت می‌پذیرد، این دانشگاه با افزایش دانشجو توانسته ۲۵ عضو جدید هیئت علمی را جذب کند.

محمد حاتمی، رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی این مجتمع در سال جدید با افزایش ۵۰۰ جلد کتاب دیگر آماده پذیرایی همه دانشجویان علاقمند به کتب فنی و غیر فنی در محل کتابخانه مرکزی است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری با افزایش جذب ۱۵ درصدی تعداد دانشجویان این دانشگاه به عدد یک هزار و ۵۴۷ رسیده است.

 رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افزود: از آنجایی که جذب هیئت علمی دانشگاه بر اساس ضریب دانشجو صورت می‌پذیرد، این دانشگاه با افزایش دانشجو توانسته ۲۵ عضو جدید هیئت علمی را جذب کند.

 وی خاطرنشان کرد: علیرغم حذف بیش از ۲ هزار کد رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مجتمع آموزش عالی اسفراین موفق به کسب مجوز برای ۲ رشته در سال جاری شده است.

 حاتمی تصریح کرد: به دلیل شرایط صنعتی بودن شهرستان اسفراین ۲ رشته مهندسی ساخت و تولید و مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در صنایع نفت و گاز نیاز اساسی این دانشگاه و شهرستان بود.

 وی ادامه داد: صرفا پنج دانشگاه معتبر در کشور در این ۲ رشته پذیرای دانشجویان است.

حاتمی تاکید کرد: مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین برای تبدیل شدن به یک دانشگاه صنعتی باید دارای ۹ گروه آموزشی باشد که تاکنون ۷ گرون آن مصوب شده است.

 رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افزود: با ایجاد ۳ دانشکده فنی دیگر در صورت مصوب شدن همه گروه‌های آموزشی این مجتمع به دانشگاه صنعتی تبدیل و به عنوان قطب شمال شرق کشور شناخته خواهد شد.

حاتمی گفت: ۳ عضو هیئت علمی ابن مجتمع در جمع ۲ درصد دانشمند برتر جهان اسلام قرار گرفتند که به نسبت تعداد ۵۰ عددی اعضای هیات علمی، آمار قابل توجهی است.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مجتمع آموزشی مصوب که تاکنون ۵ میلیارد تومان آن جذب شده است.

 حاتمی در پایان افزود: ۴ پروژه عمرانی در این مجموعه در حال ساخت و ساز است که مهم‌ترین پروژه، ساختمان آموزشی است که با ۶ میلیارد تومان اعتبار به پیشرفت ۴۳ درصدی نزدیک و برای تکمیل آن نیازمند ۱۸ میلیارد دیگر است.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539413

مهمترین اخبار ایران و جهان: