نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 14:13

اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با محوریت فلسطین برگزار می‌شود

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین ۲۳ آبان با شعار «فلسطین محور مقاومت و غزه محور مقاومت» در سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «محسن کاظمی» معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری سومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین، گفتت: اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین ۲۳ آبان با مشارکت معاونت بین‌الملل وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و فعالان عرصه بین‌الملل با شعار «فلسطین محور مقاومت و غزه محور مقاومت» در سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

وی افزود: سفرای کشور‌های حوزه مقاومت مانند سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن برای حضور در این اجلاسیه با هماهنگی وزارت امور خارجه دعوت شدند که امیدواریم در روز پیش‌بینی‌شده، میزبان این عزیزان باشیم.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: انقلاب اسلامی با زمینه اسلامی در جهت رشد و نمو جهان اسلام ایجاد شد؛ لذا امام خمینی (ره) تفکر ایده‌آل‌اندیشی را در جهان اسلام همچون مبارزه با ظلم و مستکبر را مد نظر داشتند.

وی ادامه داد: امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی، تفکر امام خمینی (ره) هر روز نو‌تر از گذشته نمود پیدا می‌کند و حتی تفکرات امام (ره) را در کشور‌های دارای عقاید غیر اسلامی هم شاهد هستیم.

کاظمی گفت: اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین همایشی احساسی نیست که عده‌ای گرد هم آیند و بعد از انجام سخنرانی‌های پیش‌بینی‌شده، تمام شود؛ بلکه حرکتی برای ایجاد و تقویت هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف حتی رسانه‌ها است؛ به همین منظور دبیرخانه دائمی این اجلاسیه تشکیل خواهد شد.

وی همچنین درباره وضعیت امروز فلسطین بیان کرد: مبارزه‌ای که بیش از ۷۰ سال است در فلسطین شروع شده، امروز در جنگ غزه شکل دیگری گرفته است؛ چون با تلاش اصحاب رسانه از سویی صدای مظلومیت فلسطینیان و اخبار کشتار و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سراسر جهان شنیده شده و از سوی دیگر، اقتدار جبهه مقاومت توسط رسانه‌ها در حال انعکاس است؛ البته این ظلم و جنایت‌ها وجود داشت، ولی شنیده نمی‌شد.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: خبر را نمی‌شود کتمان کرد؛ چون ابزار رسانه در اختیار همه قرار دارد. در فلسطین صدایی واحد را از فلسطینیان در دفاع از سرزمین خود و اندیشه مقاومت می‌شنویم؛ در صورتی که در سرزمین‌های اشغالی تاکنون نشنیدیم کسی عنوان کند که هر آنچه دارم فدای بقای رژیم صهیونیستی شود.

وی افزود: از سوی دیگر، کشورهای مستکبر که نام جامعه جهانی را بر خود گذاشته‌اند در نشست‌ها و قطعنامه‌ها ایران را محکوم می‌کنند؛ در حالی که زمان تشکیل سازمان ملل، جهان شامل ۵۰ کشور بود، اما بلافاصله بعد از تشکیل این سازمان ۱۵۰ کشور از تجزیه دیگر کشور‌ها به‌وجود آمد که عضو سازمان ملل شدند و این کشور‌ها هم در رای‌گیری‌ها تابع آمریکا هستند؛ کشور‌هایی که مجموع مساحت آن‌ها به مساحت ایران هم نمی‌رسد.

کاظمی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه کشور بخش امور بین‌الملل دارند. لذا؛ باید خروجی خوبی داشته باشند. ما باید جنایات آمریکا و اسرائیل را احصا و تبیین کنیم؛ زیرا در جنایاتی که از سال‌های گذشته علیه مردم کشورمان صورت گرفته، همواره آمریکا نقش‌آفرین بوده است.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، اسرائیل حتی در یک صحنه هم نتوانسته به پیروزی دست یابد و طی این مدت هر آنچه انجام داده فقط برای حفظ خودش بوده است. امروز به جایی رسیده‌ایم که کوچک‌ترین گروه مقاومت، اسرائیل را به شکستی کشانده که قابل ترمیم نیست.

کاظمی خاطرنشان کرد: بسیج در امور بین‌الملل در حد مشاوره و احصاء اطلاعات مستضعفین جهان فعالیت دارد و دخالتی در فعالیت اجرایی دستگاه‌های اجرایی و امنیتی نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر، فقط اطلاعات مستضعفین جهان را استخراج کرده و برای بهره‌برداری، آن را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564513

مهمترین اخبار ایران و جهان: