نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 14:58

لازمه استحکام خانواده الگوبرداری از سیره فاطمی است

امام جمعه ایلام گفت: زنان و دختران جامعه اسلامی باید با الگوبرداری از رفتار حضرت فاطمه زهرا ( س ) زمینه های استحکام خانواده خود را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ظهر یکشنبه ۵ آذرماه در همایش طلایه‌داران فاطمی گفت: ایام فاطمیه فرصتی است برای مبلغان دینی تا بتوانند با نشان‌ دادن ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه معارف دینی را به‌صورت کامل تبلیغ کنند.

 وی افزود: دشمن به‌ دنبال خنثی کردن نقش مادری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: کمرنگ بودن نقش زن و مادر در خانواده یکی از نشانه‌های فروپاشی خانوادها در جامعه است. 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: زنان و دختران ما باید با الگوبرداری از رفتار حضرت زهرا (س) در همسرداری، تربیت فرزند و دفاع از شوهر بتوانند زمینه های استحکام خانواده خود را فراهم کنند.

این مقام مسئول صریح کرد: دشمن با مهندسی خود سعی در کمرنگ کردن نقش زن در خانواده و پررنگ کردن آن با شیوه‌های دیگری مانند بی‌حجابی، بی‌ بندوباری و عدم اعتقاد به حجاب در جامعه است.

 وی گفت: ظرفیت جامعه روحانیت استان ایلام یکی از ظرفیت‌های مهم بالقوه در ارتباط با مردم است. 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: مبلغین در راستای جهاد تبیین باید با دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در جامعه زمینه حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نقش ایمانی مردم غزه به‌عنوان الگوی صبر در مقابله با مشکلات و دشمن، مثال‌زدنی است. مردم غزه با شعار مقاومت در برابر حملات پی‌درپی دشمن ایستادگی کرده و با این مقاومت زمینه پیروزی خود را فراهم خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این همایش با حضور بیش از ۱٠٠ نفر از مبلغین برگزار و در پایان از برگزیدان مهراره هوای نو تجلیل شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585157

مهمترین اخبار ایران و جهان: