نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 16:43

کشاورزان اردبیلی عجله ای در برداشت گندم نداشته باشند

اردبیل-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: کشاورزان اردبیل عجله‌ای در برداشت گندم نداشته باشند چرا که رطوبت بالای ۱۴ درصدی گندم خرید در مراکز را با مشکل روبرو می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوبخت ظهر چهارشنبه در بازدید از روند خرید تضمینی گندم در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: کشاورزان عجله‌ای در برداشت گندم نداشته باشند چرا که تعجیل در برداشت گندم منجر به رطوبت بالای ۱۴ درصدی گندم می‌شود که قابل خرید در مراکز نخواهد بود.

وی افزود: کشاورزانی که تا سیزدهم تیر ماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده اند، بهای گندم خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده و مابه التفاوت آن را هم بزودی دریافت خواهند کرد و از این به بعد قیمت خرید تضمینی گندم با ۱۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با اشاره به تداوم خرید گندم در اردبیل ادامه داد: با ادامه خرید گندم در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، نیر، سرعین و نمین پیش بینی می‌شود میزان مصرف سالانه گندم در استان خریداری شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: مراکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان دایر است و هیچ محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423513

مهمترین اخبار ایران و جهان: