نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:16

۸۰ میلیارد تومان اقدامات محرومیت زدایی در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس بنیاد مستضعفان گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان اقدامات محرومیت‌زدایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز فتاح در سفر به جابهار با اشاره به برخی اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان اقدامات محرومیت‌زدایی در جنوب استان انجام شده و توزیع ۹ هزار بسته معیشتی، تأمین چندین دستگاه آمبولانس، تانکر آبرسان، خودروی حمل زباله و همچنین احداث و بازسازی ده‌ها کلاس درس، خوابگاه دانش‌آموزی و همچنین احداث مرکز بهداشت، بخشی از اقدامات بنیاد در این حوزه است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: علاوه بر این موارد، در حال حاضر ساخت ۱۳۵۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مستضعفان در مناطق جنوبی استان در جریان است که این واحدها تا دهه فجر امسال تکمیل و به خانواده‌های محروم این شهرستان‌های جنوبی واگذار می‌شود و پس از تکمیل این واحدها، ساخت همین تعداد واحد مسکونی، مجدداً برای محرومان این مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و اشتغال محرومان در سال جاری گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های نیکشهر، کنارک، راسک، سرباز، دشتیاری، لاشار، دلگان، چابهار و فنوج هزینه خواهیم کرد و البته توزیع این اعتبار باید با نظارت مسولان استان انجام شود تا عدالت در توزیع این اعتبار محقق شود.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان ۳ دستگاه آمبولانس را طی ماه گذشته به شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان اهدا کرد ولی با توجه به نیاز این مناطق، تصمیم گرفتیم در صورت تهیه آمبولانس، بنیاد مستضعفان مساعدت لازم را برای تأمین هزینه خرید آمبولانس‌های مورد نیاز منطقه داشته باشد.

فتاح با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان، دارای بیشترین نقاط هدف طرح‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور است گفت: علاوه بر مناطق هدف ما در شمال این استان، ما در شهرستان‌های قصرقند، دشتیاری و حاشیه چابهار در جنوب استان حضور داریم ولی خدمات و اقدامات محرومیت‌زدایی، تنها منحصر به این شهرستان‌ها نیست و با هماهنگی استانداری، می‌تواند مناطق جدیدی به مناطق هدف ما اضافه شود.

به گفته فتاح بزودی ۱۰ هزار بسته معیشتی از سوی بنیاد مستضعفان میان محرومان مناطق جنوبی استان توزیع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437757

مهمترین اخبار ایران و جهان: