نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:17

لزوم مشارکت فعال سازمان‌های مردم نهاد برای حل چالش‌های فرهنگی

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر لزوم مشارکت فعال سازمان‌های مردم نهاد در حل چالش‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مازندران در عاری سازی اعتیاد جزو هفت استان برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی دوشنبه شب در جلسه فعالان سازمان‌های مردم نهاد موسوم به یاریگران زندگی فعال در حوزه مواد مخدر مارندران گفت: استفاده از ظرفیت شبکه گسترده سازمان‌های مردم نهاد تحقق سیاست‌های پایدار دولت در کاهش مشکلات ناشی از مواد مخدر راشتاب می بخشد.

وی افزود: ساختار مردمی سازی مقابله با اعتیاد در قالب یاریگران زندگی به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مازندران ابلاغ شد.

وی اجتماعی سازی مبارزه با اعتیاد را رویکرد محوری دانست وافزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران از حیث عملکردی در کشور اول شد.

جانشین استاندار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از سازمان‌های مردم نهاد بعنوان حلقه‌های واسط بین دولت و مردم یاد کرد وافزود: سازمان‌های مردم نهاد خارج از بروکراسی اداری حاکم بر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی می‌توانند مشارکت مردمی را در امر ریشه کنی معضل اعتیاد نهادینه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای نجات زندگی معتادان مواد مخدر اظهار کرد: نجات یافتگان از شر مواد مخدر باید با کمک سازمان‌های مردم نهاد به دامان زندگی برگردند.

سلگی با اشاره به ظرفیت مجموعه تشکل یاریگران زندگی خاطر نشان کرد: توسعه این تشکل در دل روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها با بکارگیری نیروهای زبده، روحانیون و اقشار تحصیل کرده برای هم افزایی بیشتر در مسیر ریشه کنی معضل اعتیاد و بهبود شرایط زندگی نجات یافتگان از دام مواد مخدر در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور با ظرفیت یک هزار نفر بزودی در مازندران به بهره برداری خواهد رسید.

سلگی از تدوین شیوه نامه اشتغال آفرینی برای معتادان بهبود یافته مازندران خبرداد و افزود: این طرح ابتکاری تأثیر زیادی در پاکسازی مارندران از شیوع اعتیاد خواهد داشت.

معاون استاندار مازندران با اشاره به روحیه مشارکت پذیری بالای مردم ابن استان افزود: فرهنگ سازی در مورد یاریگری مردم برای کنترل آسیب‌های ناشی از مواد افیونی نیازمند تلاش همگانی است.

سلگی با تجلیل از تلاش‌های مؤثر مجموعه یاریگران زندگی در مازندران افزود: با همکاری مدیران و فرمانداران استان مشکلات تشکل‌های مردم نهاد در فرآیند همکاری با دستگاه‌های اجرایی برطرف خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442913

مهمترین اخبار ایران و جهان: