نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 09:37

خانه‌های موزه میراث روستایی گیلان مرمت و بازسازی می‌شود

رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی خانه‌های موزه میراث روستایی استان خبر داد و گفت: این پروژه با اختصاص ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان دارای قابلیت‌های ارزشمندی در حوزه گردشگری است که باید به آن توجه کرد.

وی از مرمت و بازسازی خانه‌های موزه میراث روستایی گیلان خبر داد و افزود: این پروژه با اختصاص ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر لزوم مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی، بیان کرد: پس از طی شدن مراحل اداری، با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و تحویل کارگاه به وی، عملیات مرمت و بازسازی سقف بام‌های موزه میراث روستایی آغاز شد.

جهانی با بیان اینکه نگهداری خانه‌های میراث روستایی بسیار اهمیت دارد، گفت: با توجه به معماری خاص ساختمان‌های موزه میراث روستایی و نوع مصالح به کار رفته، لازم است هر چند سال یک بار نسبت به مرمت بناها اقدام مناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه موزه میراث روستایی یکی از گنجینه‌های ارزشمند ملی استان گیلان است، افزود: به منظور انتقال آداب و رسوم و سنن به نسل‌های آینده حفظ و حراست از موزه میراث روستایی بسیار ضروری بوده و از اولویت‌های اداره کل می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428057

مهمترین اخبار ایران و جهان: