نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:42

ثبت خاطرات شهدای مازندرانی برای استفاده نسل‌های آینده

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه ۲۶ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی نشدند، گفت: موضوع مهم ثبت خاطرات شهدا است تا نسل‌های آینده از آن بهره‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به‌مناسبت روز خبرنگار در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم معافی، اظهار کرد: سرپرست خبرگزاری فارس مازندران فردی دغدغه‌مند بود و برای حل مشکلات و پیگیری مسائل دغدغه داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: باید ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا ترویج شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم جامعه ایثار در دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: این مهم با ابلاغ ریاست جمهور دنبال شده است.

کهنسال با اعلام اینکه یکپارچگی ادارات در استان را داریم شکل می‌دهیم، تصریح کرد: تشکل‌های ایثارگری و گروه‌های در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال سمت و سو و ساماندهی است که قصد داریم بخشی از فعالیت‌ها را به این سمت واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف بنیاد مسکن، واگذاری زمین‌های روستایی، مراکز ساماندهی و طرح هادی اقداماتی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: ۲۶ درصد گلزارهای شهید در استان ساماندهی نشده که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه نصب المان‌های ایثار و شهادت نیز درحال انجام است، گفت: موضوعی دیگر ثبت خاطرات شهدا است که این مهم درحال پیگیری بوده تا برای نسل‌های بعدی به یادگار بماند.

کهنسال با اشاره به اینکه خاطرات والدین شهدا و آزادگان به اتمام رسید، گفت: ۲۸ درصد والدین شهدای ما در قید حیات هستند که دل شان مالامال از گنجینه و اسرار ایثار و شهادت است.

وی درباره حمایت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، تصریح کرد: این مهم از حمایت‌های مشاوره‌ای گرفته تا حمایت‌های حقوقی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه جمع‌آوری اسناد، وصیت‌نامه و دست‌نوشته‌های شهدا در دستور کار قرار دارد، گفت: این مهم در قالب سامانه و مرجع علمی قابل استفاده در قالب کار فاخر و قابل استناد در دستور کار قرار دارد‌‌.

کهنسال در پایان با تقدیر از خبرنگاران که در بیان واقعیت‌ها اهتمام می‌کنند، گفت: کار خبرنگاران مطالبه‌گری بوده که پیگیری در راستای مطالبات آنان مورد توجه است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434157

مهمترین اخبار ایران و جهان: