نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 10:52

«کاروان نوکری» در روستاهای مرز خراسان جنوبی + تصویر

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کاروان نوکری به همت ۲۵ نفر از طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی استان و موسسه فرهنگی - جهادی عباد فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود را در مناطق محروم و 40 روستای بخش درح، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

این راه عشق پیچ و خمش فرق می‌کند 

اینجا گدا همیشه طلبکار می‌شود
اینجا که آمدی کرمش فرق می‌کند 

 شاعر شدم برای سرودن برایشان
این خانواده، محتشمش فرق می‌کند 

«صد مرده زنده می‌شود از ذکر یا حسین»
عیسای خانواده دمش فرق می‌کند 

از نوع ویژگی دعا زیر قبه‌اش
معلوم می‌شود حرمش فرق می‌کند
 
تنها نه اینکه جنس غمش جنس ماتمش
حتی سیاهی علمش فرق می‌کند 

با پای نیزه روی زمین راه می‌رود
خورشید کاروان قدمش فرق می‌کند 

من از «حسینُ منّی» پیغمبر خدا
فهمیده‌ام حسین همش فرق می‌کند 

خط به خط این اشعار را خادمان کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی درک کرده و با فعالیت هایی که در دهه اول محرم دارند مصرع به مصرع را معنی کرده و به منصه ظهور گذاشته‌اند.

مهدی هنری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان، اظهار کرد: بحول و قوه الهی و با عنایات حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنافداه) در چهارمین سال متمادی در ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، کاروان نوکری به همت حدود ۲۵ نفر از طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی استان با همراهی موسسه فرهنگی- جهادی عباد فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود را در مناطق محروم و روستاهای بخش درح، آغاز کرد. 

وی با بیان این که  طبق سنوات گذشته این حرکت با سه هدف مهم شروع بکار کرد افزود: اقامه عزا و انتشار معارف دین در میان مردم به ویژه نوجوان و جوانان روستا با استفاده از توان و ظرفیت طلاب نخبه و متخصص در امر تبلیغ وتربیت کودک، حضور و تقویت طلاب و روحانیون بومی و مستقر در روستاها و استقرار روحانی و مبلغ در روستاهایی که فاقد روحانی در دهه محرم بوده‌اند از جمله اهداف کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود. 

وی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی روزانه، حدود ۴۰ روستا از برنامه های مختلف این کاروان تا بعد از عاشورا بهره‌مند می‌شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415113

مهمترین اخبار ایران و جهان: