نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 15:36

تشییع و تدفین پیکرشهید گمنام در صدا و سیمای خراسان رضوی + فیلم

پیکر مطهر شهید گمنام عملیات رمضان دوران هشت سال دفاع مقدس تشییع و در محوطه صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیکر مطهر شهید گمنام عملیات رمضان دوران هشت سال دفاع مقدس تشییع و در محوطه صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به خاک سپرده شد.

 

 

مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان از مسجد حضرت قائم(عج) شهرک نوفل لوشاتو مشهد آغاز و تا مسجد رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه یافت.

تشییع این شهید والامقام با قرائت دعای فرج و صلوات خاصه آغاز شد و مردم در طول مسیر با شعارهای یا "علی موسی الرضا، مهمان برایت آمده/ لبیک یا حسین و لبیک یا حیدر، لبیک یا زهرا" پیکر این شهید گمنام را همراهی کردند.

مرثیه خوانی و سینه زنی از جمله اجرای سرود "شهید" گروه نوجوانان حرم امام رضا(ع) از جمله برنامه‌هایی بود که در محل مسجد رضوان صدا و سیما برگزار شد.

محسن نصرپور در مراسم تشییع این شهید گمنام اظهار کرد: شهادت، یادگاری فراموش ناشدنی و  معیار فضیلت ها و آغاز نزدیکی انسان به خدا است که مردان خدا در این راه پیشی گرفته اند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس گفت: ما و همه ملت ایران مسئول و ملزم به حفظ و یاد و خاطره شهدا هستیم، چراکه شهدا و خانواده آنها حق سنگینی بر  همه مردم دارند.

نصر پور با تاکیدبر اهمیت گرامیداشت ایثارگری های دفاع مقدس اظهار کرد: این تکریم و گرامیداشت ها در تحکیم ارزش های انقلاب و اسلام و افزایش پیوند میان نسل ها، نقش موثری دارد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی خطاب به اصحاب رسانه هم گفت: ما اصحاب رسانه وظایفی برای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت  برعهده داریم  و باید مفاهیم و ارزشهای ایثار و شهادت و دفاع مقدس را برای نسل جدید که این جنگ را ندیده و تجربه نکرده است، با زیباترین زبان در قالبهای گوناگونبرگرفته  از ادبیاتی تعقلی برای این نسل بازگو کنیم.

نصر پور با اشاره به فرمایشهای رهبر معظم انقلاب که پر مخاطب ترین آثار هنری را مربوط به دفاع مقدس دانسته اند، تصریح کرد:باید مضامین شهدا را به بهترین شیوه گسترش دهیم.

وی با تجلیل ازمردم، جوانان انقلابی، پدران و مادران شهدا و کارکنان صدا و سیمای مشهد در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام اظهار کرد: با ارج نهادن به روح ملکوتی این شهید گمنام و دیگر شهیدان، هم پیمان می شویم در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان های والای انقلاب و همچنین حمایت و پیروی از ولی زمان حضرت آیت الله  امام خامنه ای تا آخرین قطره خون برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی  و آرمانهای امام (ره ) و شهیدان بایستیم.

پیکر مطهر این شهید گمنام در پایان مراسم، در محوطه صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 947857

مهمترین اخبار ایران و جهان: