نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 10:46

ند پرایس: طالبان تاکنون نتوانسته یا نخواسته به تعهدات خود عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ایالات متحده از حق پاکستان برای دفاع از خود در برابر تروریسم حمایت می کند، گفت: طالبان تاکنون نتوانسته یا نخواسته به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده از حق پاکستان برای دفاع از خود در برابر تروریسم حمایت می کند.

پرایس از مقامات طالبان خواست به تعهدات خود مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام حملات تروریستی پایبند باشند.

در پی اظهارات «رانا ثناء الله» وزیر کشور پاکستان در مورد هدف قرار دادن مخفیگاه‌های اعضای تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان در صورت عدم اقدام علیه آنها، این مقام آمریکایی تصریح کرد که اسلام‌آباد حق دارد از خود در برابر تروریسم دفاع کند.

به گفته پرایس، مردم پاکستان به شدت از حملات تروریستی آسیب دیده اند و پاکستان حق دارد از خود در برابر تروریست‌ها دفاع کند.

وی تصریح کرد: ایالات متحده از طالبان می‌خواهد به تعهداتی که داده‌اند پایبند باشند و دیگر هرگز از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام حملات تروریستی استفاده نشود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اینها از جمله تعهداتی است که طالبان تا به امروز نتوانسته یا نخواسته به آن عمل کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 954213

مهمترین اخبار ایران و جهان: