نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 09:53

فروش صنایع‌دستی سمنان بیش از 2 برابر افزایش یافت

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: فروش صنایع‌دستی این استان در بازارچه‌های نوروزی بیش از 2 برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بازارچه‌ها و میزان فروش صنایع‌دستی استان سمنان در نوروز امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش داشت.

وی گفت: هشت بازارچه صنایع‌دستی با یک میلیارد و 200 میلیون تومان فروش در نوروز 1401 در سراسر استان برپا شد و خوشبختانه این میزان در نوروز 1402 به 21 بازارچه با 3 میلیارد و 215 میلیون تومان فروش، افزایش یافت.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را در حمایت از تولید، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی، عرضه و فروش مستقیم محصولات تولیدی هنرمندان استان، ایجاد رقابت سالم، افزایش ماندگاری مسافران و معرفی هویت هنری و تاریخی استان مؤثر دانست.

سلطانی‌پور با اشاره به بازدید بیش از 200 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از بازارچه‌های نوروزی استان در نوروز امسال، گفت: باهدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان و جلب‌توجه گردشگران به بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی، در تمامی نقاط برپایی بازارچه‌ها، برنامه‌های نوروزگاهی شامل مراسم‌های آیینی، بازی‌های بومی و محلی اجرا شد.

سفال و سرامیک، دست بافته‌ها، صنایع چوب و چرم، گلیم و جاجیم، صنایع فلزی، سنگ و جواهرات، چاپ قلمکار، سوزن‌دوزی و ... ازجمله تولیدات عرضه‌شده در این بازارچه‌ها بود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166329

مهمترین اخبار ایران و جهان: