نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 11:53

آمار خودروهای ورودی استان گلستان به ۳۷۹ هزار مورد رسید

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از افزایش ۱۷ درصدی خودروهای ورودی به استان در نوروز امسال خبرداد و گفت: تا سوم فروردین ۳۷۹ هزار و ۱۳ خودرو به گلستان وارد شده است.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی تا سوم فروردین، پنج میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۳۸ تردد در محورهای گلستان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه میزان خودروهای ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، افزود: طی این مدت ۳۷۹ هزار و ۱۳ خودرو به استان وارد شده و ۳۴۳ هزار و ۴۲۵ خودرو هم از استان خارج شده است.

وی نرخ جریان تردد را طی این مدت ۵۳۶ دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: این عدد در سال گذشته ۴۶۲ فقره بوده است.

مصدقی با بیان اینکه پنج درصد خودروهای عبوری وسایل نقلیه سنگین بوده اند، گفت: ساعت اوج ترافیک بین ۱۸ الی ۱۹ بوده و میانگین سرعت هم ۷۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: پرترددترین مسیر هم محور علی آبادکتول به گرگان با ۳۴۴ هزار و ۹۹۸ تردد بوده است.

وی اضافه کرد: در روز گذشته (سوم فروردین) ۶۰۶ هزار و ۹۳۳ تردد در محورهای استان ثبت شده و میزان خودروهای ورودی در این روز نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

مصدقی بیان کرد: از چهار محور خروجی و ورودی استان، بیشترین آمار تردد در روز سوم فروردین مربوط به گلوگاه- کردکوی با ۲۲ هزار و ۲۲۹ فقره ورود و ۲۸ هزار و ۶۲۸ فقره خروج است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107629

مهمترین اخبار ایران و جهان: