نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:50

ساخت کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در استان بوشهر ضروری است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ساخت کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح چهارشنبه در مجلس تخصصی تلاوت قرآن ضمن قدردانی از اخلاص و جهادگری تلاشگران و خادمان کتاب عرشی قرآن در پیگیری و انجام امور فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: یکی از پیام‌های نورانی قرآن این است که ای مؤمنین دستورات خدا و رسول خدا (ص) و به چیزی که به شما حیات می‌دهد را اجابت کنید.

وی با بیان اینکه حیات معنوی و الهی وجه تمایز انسان با تمام عالم وحیانی است، افزود: قوام نبوت و بعثت انبیا وحی و ارتباط غیبی خدا با انسان‌های برگزیده‌ای است که پیام آور هدایت الهی بر بشریت‌اند. وحی در صحنه عالم طبیعت چهره می‌گشاید، اما خود، پدیده‌ای فرا طبیعی و به دور از دسترس نامحرمان است و تنها جان ملکوتی پیام گیران الهی در کانون بارش آن آبشار صفابخش قرار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زندگی که در مسیر عمل به آیات قرآن و دستورات الهی است آن زندگی به نجات و فلاح و رستگاری می‌رسد، گفت: حیات معنوی و انسان‌هایی که با قرآن زندگی می‌کنند دارای حیات ایمانی و قرآنی و الهی دارند. بنابراین قرآن حیات‌بخش است.

وی تصریح کرد: با بررسی تاریخی و ژرف به هر منطقه از جغرافیای استان بوشهر را نگاه کنیم با قرآن منور است و حتی اجداد پیش از ما نیز مأنوس با قرآن بوده‌اند. و محصول قرآنی امروز جامعه بوشهر ثمره درختی است که سال‌های متمادی مردم شهرها و روستاهای استان بوشهر بر اساس استنادات تاریخی انیس با آیات قرآن کریم و نور اهل‌بیت (ع) هستند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، استان بوشهر را الهام‌بخش ایران در حوزه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های قرآن و عترت دانست و گفت: بروز شکوفه‌ها و استعدادهای نسل قرآنی استان بوشهر در عرصه ملی و بین‌المللی به‌طوری شکوفا و متجلی شده است که این استان با یک جهش فوق‌العاده در حال پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و سند چشم‌انداز قرآنی خود است.

ساخت کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در استان بوشهر ضروری است

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های عمرانی و فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه تخصصی علوم قرآنی، توسعه حمایت‌های ویژه در پرداخت شهریه استعدادهای قرآنی، راه‌اندازی موزه قرآنی، گسترش تألیفات و پژوهش‌های علوم قرآن و حدیث، تقویت نرم‌افزاری رسانه‌های دینی و قرآنی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: زمینه اصلی فعالیت در رابطه با سلسله مجالس تخصصی تلاوت قرآن و نشست‌های علمی علوم حدیث و معارفی باید به شیوه‌ای مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق، پژوهش‌محور و جامع‌نگر شود که آموزش‌های کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت ویژه استعدادهای قرآنی و حافظان و قاریان یکی از مبانی راهبردی آن سلسله جلسات باشد.

وی تصریح کرد: این مجموعه تخصصی با نظارت دفتر شورای هماهنگی استان و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر بایستی درباره موضوعات کارآفرینی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و ترویج فرهنگ عفت عمومی، مدیریت، خانواده و جوانی جمعیت، رسانه و سواد رسانه‌ای شهروندان، هنر و معماری اسلامی، ادبیات حماسی و آئینی، پزشکی، آموزش و پرورش، جهاد و حماسه، نماز و مسجد، جهش تولید برای محرومیت‌زدایی و… برنامه دانش بنیان و همچنین نیز خروجی آموزشی، پژوهشی و عملیاتی مبتنی بر قرآن و روایات داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128673

مهمترین اخبار ایران و جهان: