نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 15:59

خرید تضمینی بیش از 239 هزار تن گندم کشاورزان زنجانی در سال 1401

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از 239 هزار و 107 تن گندم از کشاورزان زنجانی که در سال 1401 برداشت کرده اند و گندم مازاد بر نیاز خود را از طریق 37 مرکز ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی اله زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم استان زنجان در سال 1401 نسبت سال 1400 افزایش داشته است، اظهار داشت: به همت و اراده جمعی کشاورزان تلاشگر استان موفق شدیم رتبه چهارم رشد تولید محصول راهبردی گندم را در کشور کسب کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که تولید گندم استان زنجان در مقایسه با سال گذشته 3 تا ۵ برابر شده است، اظهار داشت: بعد از استان زنجان، به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان در رتبه های بعدی قرار دارند که از بیشترین رشد تولید نسبت به سال 1400 برخوردار بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 3 برابری داشته است، اظهار کرد: 40 هزار و 228 محموله گندم از 13 هزار و 924 گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی برای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.
زمانی افزود: میزان نیاز مصرفی سالانه استان زنجان از گندم خریداری تامین شده است و گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور برای اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان سایر هموطنان منتقل می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی 1401 از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و 10 هزار و 920 تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده بود.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141473

مهمترین اخبار ایران و جهان: