نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 11:32

خیران دامغانی برای آزادی زندانیان ۲۵۵ میلیون تومان کمک کردند

دامغان- رئیس دادگستری دامغان از برگزاری مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵۵ میلیون تومان در این مراسم جمع آوری شد.

علی تقی خاکی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جشن گل ریزان شهرستان دامغان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و ابراز کرد: مجموعاً سه زندانی جرایم غیر عمد که عاجز در پرداخت بدهکاری هستند در زندان دامغان تحمل حبس می‌کنند که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم شاهد فراهم شدن شرایط آزادی این زندانیان و بازگشت شأن به آغوش خانواده باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد در این شهرستان سال گذشته با کمک خیران آزاد شدند افزود: در سال جاری و بر اساس سیاست دستگاه قضائی در کاهش ورودی به زندان‌ها تلاش می‌کنیم با کمک خیران و مددکاران زندان و همکاری شکات ورود زندانی جرایم غیر عمد را به زندان دامغان نداشته باشیم.

رئیس دادگستری دامغان درباره برگزاری مراسم گل ریزان در ماه رمضان سال جاری هم خبر داد و بیان کرد: در این مراسم که دیشب برگزار شد ۲۵۵ میلیون تومان توسط خیران دامغانی جمع‌آوری شده است.

تقی خاکی با بیان اینکه این سه زندانی نیازمند یک میلیارد تومان پول هستند تا آزاد شوند، ابراز داشت: امیدواریم که بتوانیم با کمک خیران و ستاد دیه شاهد آزادی این افراد باشیم.

وی بیان کرد: یکی از نکات مثبت و قابل اهمیت در دستگاه قضائی شهرستان دامغان این است که هیچ زندانی مهریه را در زندان دامغان نداریم و با توجه وجود و تعدد پرونده مطالبه مهریه در دستگاه قضائی با توافق طرفین این عدد در شهرستان به صفر رسیده است.

رئیس دادگستری دامغان ادامه داد: با کاهش ورودی زندانی به زندان آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند؛ چون با ورود زندانی به زندان خانواده آنان نیز مجازات و زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی را برای همسر و فرزندان او به همراه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152773

مهمترین اخبار ایران و جهان: