نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 05:04

ابراز تاسف رئیس سیا از درز اسناد محرمانه پنتاگون در اینترنت

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با ابراز تأسف عمیق خود از افشای اسناد محرمانه پنتاگون در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد بایستی دولت آمریکا تدابیر جدی اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیروز سه‌شنبه در سخنرانی خود در دانشگاه «رایس» با ابراز تأسف عمیق خود از افشای اسناد محرمانه پنتاگون در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد «بایستی دولت آمریکا با پیگیری این مسئله، تدابیر جدی اتخاذ کند.»

در همین ارتباط، روزنامه «نیویورک تایمز» پنجشنبه هفته گذشته نوشت «بخشی از اسناد محرمانه درز یافته در اینترنت درباره مسئله جنگ اوکراین، چین و خاورمیانه است.»

طبق گزارش نیویورک تایمز، میزان اسناد طبقه‌بندی شده درز یافته در بستر اینترنت بالغ بر ۴۰۰ سند است و تبعات زیان امنیتی آن بسیار بزرگ است.

این روزنامه شهیر آمریکایی گزارش داد که پنتاگون درز اطلاعات محرمانه درباره تقویت واشنگتن از جبهه اوکراین با همکاری ناتو در اینترنت را تأیید کرده است.

نیویورک تایمز پیشتر گزارش داد اسناد محرمانه افشا شده در مارس / اسفند گذشته در کانال‌های تلگرامی وابسته به روسیه منتشر شده است.

اسنادی که به تازگی از پنتاگون به بیرون درز پیدا کرده و آمریکا مدعی شده که کار روسیه بوده، حاوی اطلاعات نظامی مرتبط با اوکراین، چین و خاورمیانه است و برخی از این اسناد نقاط ضعف سامانه پدافند هوایی اوکراین و همچنین کمبود مهمات زرادخانه تسلیحاتی این کشور را آشکار کرده است.

پنتاگون و وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته تحقیقات جداگانه‌ای را درباره درز اطلاعات فوق محرمانه آغاز کردند. یک سری از اسناد مذکور، ظاهراً حاوی اطلاعاتی نظامی درباره اوکراین از جمله کمبود مهمات و همچنین نقشه عملیاتی ارتش این کشور بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142373

مهمترین اخبار ایران و جهان: