نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:16

مسابقه ملی عکس « ریشه‌ها» به ایستگاه آخر رسید

اصفهان- رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه ملی عکس «ریشه‌ها» همزمان با هفته فرهنگی این کلان‌شهر، گفت: اصفهان در تولید محتوای سالمندی موفق پیشگام است.

ژاله کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسابقه ملی عکس سالمندی با عنوان «ریشه‌ها» در سال گذشته توسط دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در سطح کشور فراخوان شد و با اتمام مراحل داوری برگزیدگان این مسابقه در اختتامیه ویژه ای در روز پنج شنبه این هفته معرفی می‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه پیری جمعیت زودتر از آنچه در تصور کارشناسان بود در حال فراگیری است و در حال حاضر در استان اصفهان با نرخ رشد ۱۲ درصدی سالمندی مواجه هستیم که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی افزود: تولید محتوا و ایجاد حساسیت برای عموم مردم در قالب هنر قطعاً جزو موضوعاتی است که می‌تواند به آگاه سازی خانواده‌ها در زمینه مسائل و چالش‌های سالمندی کمک کند.

رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان خاطرنشان کرد: این مسابقه پاسخی بوده به موضوعات متنوع دوران سالمندی از دریچه هنر عکاسی که نتایج بسیار مطلوبی داشت.

کرمانی با اشاره به موضوعات این جشنواره بیان داشت: مسابقه ملی عکس ریشه‌ها از بهمن ماه سال گذشته در موضوعات سالمندی و دورهمی خانوادگی، پدر بزرگها و مادر بزرگ‌ها، سالمند و ارتباط بین نسلی، سالمند و ازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند و گردشگری، سالمند و شادی و نشاط، سالمند و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سالمند و چالش‌های سلامتی، بیماری و اعتیاد فراخوان عکس داده شد.

مسئول مرکز تخصصی سالمند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اصفهان گفت: در اتفاقی کم نظیر و در سال گذشته ۳۵۰۰ اثر در بخش تک عکس و ۸۰ مجموعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی در زمینه داوری آثار گفت: پس از اتمام فراخوان در اسفند ماه هیئت داوران متشکل از اساتید باتجربه از اصفهان و تهران آثار را داوری کرده و نتایج این جشنواره در اختتامیه‌ای به همین مناسبت در روز پنج شنبه در باغ غدیر اصفهان معرفی می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177973

مهمترین اخبار ایران و جهان: