نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 07:47

3 میلیون اصله نهال مرتعی و بیابانی در گلستان تولید می‌شود

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از محل اعتبارات استانی و ملی 3 میلیون اصله نهال‌مرتعی و بیابانی در گلستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حمید سلامتی صبح امروز در بازدید از ایستگاه تولید بذر «چپرقویمه» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برش استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال بیابانی و ۲۰۰ هزار اصله نهال مرتعی بوده که در نهالستان امام‌علی(ع) مراوه‌تپه به تعداد ۴۲۰هزار اصله نهال، انبارالوم آق‌قلا به تعداد ۱۶۴ هزار اصله نهال و در ایستگاه «چپرقویمه» گنبدکاووس ۲ میلیون و ۴۱۶ اصله نهال تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: این نهال‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تولید می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: کل مراتع استان گلستان ۸۶۲ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۷۶۰ هزار هکتار مراتع قشلاقی که اغلب در شمال استان از گمیشان تا مراوه‌تپه واقع شده و ۱۰۲ هزار هکتار نیز جزو مراتع ییلاقی هستند.

وی ادامه داد: استان گلستان دارای ۲۷۵ سامانه عرفی بوده که از این تعداد ۲۱۹ سامانه عرفی در شمال و ۵۶ سامانه عرفی در مراتع ییلاقی قرار دارند.

سلامتی گفت: نهال‌های تولیدشده به ۶ هزار هکتار از اراضی استان انتقال و غرس خواهند شد که تاکنون ۳ هزار هکتار آن شناسایی شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر پوشش گیاهی، احیا و اصلاح مراتع، تولید این نهال‌ها می‌تواند اشتغال پایداری را برای دامداران و روستائیان منطقه ایجاد نماید.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374429

مهمترین اخبار ایران و جهان: