نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 13:31

عزاداری تاسوعا در کرمانشاه

مردم استان کرمانشاه در مناطق مختلف در عزای حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشک ماتم ریختند و به سوگ نشستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، این حسین کیست که همه عالم دیوانه اوست؛ «السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)».

از اوائل ماه محرم چهره شهر سیاه‌پوش شده، سردرب مغازه‌ها، خانه‌ها، ادارات با پرچم‌های سیاه پوشیده شده و در این شب‌ها خیلی از خانواده‌ها و جوانان کرمانشاهی سعی کردند در قالب هیأت‌ها برای آقا امام حسین(ع) عزاداری کنند 

این عزداری‌های که امروز به نام حضرت عباس (ع) نامگذاری شده، پرشور و باشکوه‌تربرپا شد. چرا که تاسوعا و عاشورا به ما درس می‌دهد؛ تاسوعا و عاشورا درس عبرتی‌ست برای تمامی آزادگان جهان نه تنها مسلمانان بلکه برای همه ملت‌های آزاده که از آقا امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) پیروی می‌کنند.

خیلی از هیأت‌ها به خصوص نوجوانان و جوانان امکانات لازم را برای برپای یک عزداری پرشور فراهم کرده بودند؛ علاوه بر هیأت‌ها خیلی از مغازه‌دارها با آب و جارو کردن درب مغازه‌های خود از عزاداران پذیرایی می‌کردند و یا سربندهای یا علی‌اصغر(ع)، یا حسین(ع)، یا عباس(ع)، یا رقیه(س) میان عاشقان اهل بیت توزیع می‌کنند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی رئیس تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: مردم کرمانشاه در روز تاسوعا و عاشورا دسته‌جات عزاداری را راه می‌اندازند و حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌هایی در شهرستان‌های استان در حال برگزاری است و در کرمانشاه، یکشنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه که سوم امام حسین است اجتماعی در میدان آیت‌الله کاشانی برگزار خواهد شد.

 رئیس تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه امشب عزاداران در شب عاشورا، در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، بالا بردن قرآن‌ها است.

هر کدام از ما، در هر مقام و منسبی باشیم باید در زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا سهم خود را ایفا کنیم و نشان دهیم که هر چقدر زمان می‌گذرد باز هم بیشتر عاشق امام حسین (ع) و قیام عاشورا هستیم.

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408973

مهمترین اخبار ایران و جهان: