نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 11:03

جانمایی ۵۰ نمازخانه بین راهی در ایلام برای ایام اربعین

مدیر ستاد اقامه نماز ایلام گفت: هم اکنون ۵۰ نمازخانه بین راهی در مناطق مختلف استان دایر شده است که به طور مستمر برای خدمت رسانی به بهترین شکل، مورد نظارت هستند.

فیض الله رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز ایلام صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۲۱ تا ۳۰ مرداد ماه به عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و مساجد نامگذاری شده است. 

وی افزود: فلسفه وجودی این اماکن به حضور نمازگزاران است؛ باید تلاش کنیم فرهنگ حضور در مسجد نهادینه شود؛ سه اصل در بحث مساجد مورد نظر است؛ نماز اول وقت، نماز جماعت و در نهایت نماز در مسجد. اگر بتوانیم به مردم نشان دهیم که سود اقامه نماز در مسجد و بار معنوی این امر چقدر عظیم است، قدم بزرگی برداشته‌ایم.

مدیر ستاد اقامه نماز ایلام گفت: کمبود روحانی از مهم‌ترین دلایل برقرار نبودن نماز‌ های جماعت در مساجد استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۵۰ مسجد در شهرستان‌ های مختلف استان افزود: هم اکنون برقراری نماز‌ های جماعت در حدود ۵۰ درصد از این مساجد با حضور روحانی برگزار می‌شود. 

رضایتی اظهار کرد: هرچه بتوانیم نسل نوجوان و جوان را با احکام الهی و فرائض دینی بیشتر آشنا کنیم؛ بدون شک نقش مستقیم و تعیین کننده‌ای در کاهش آسیب‌ها و بزهکاری اجتماعی ایفا می‌کند. 

وی مطرح کرد: مهم‌ ترین اولویت ستاد اقامه نماز کشور در راستای ترویج این فریضه واجب الهی، توجه به حوزه آموزش و پرورش به دلیل نقش تعیین کننده این آینده سازان نظام در جهت پیشبرد اهداف معنوی جامعه است.

مدیر ستاد اقامه نماز ایلام با اشاره به برنامه‌ های دهه ترویج نماز و مساجد افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز انجام می‌پذیرد؛ فراخوان این مسابقه با موضوع نماز در سیره و سخن امام رضا (ع) منتشر شده و در اختیار تمامی دستگاه‌ های اجرایی استان و خبرگزاری‌ ها قرار داده شده است. 

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ ها، آغاز فراخوان سی‌امین اجلاس نماز است؛ یکی از برکاتی که ستاد اقامه نماز داشته ۲۹ پیام مقام معظم رهبری است که به هرکدام از اجلاس‌ های نماز ارسال شده است؛ اگر بتوانیم هرکدام از این پیام‌ های غنی و کارشناسی را به صورت دقیق در دستگاه‌ ها و در سطح جامعه بصورت محتوایی اجرایی کنیم بسیاری از دغدغه‌ های فرهنگی ما برطرف می‌شود. 

رضایتی افزود: با توجه به تردد زائران اربعین در استان تلاش شده این نمازخانه‌ های بین راهی در مسیر‌ های حرکت زائران جانمایی شوند تا زائران با فراغ خاطر بیشتری به فرائض دینی خود برسند. 

وی بیان کرد: هم اکنون ۵۰ نمازخانه بین راهی در مناطق مختلف استان دایر شده است که بطور مستمر مورد نظارت و بررسی میدانی قرار می‌گیرند تا به بهترین شکل ممکن به مراجعان خدمات رسانی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، برپایی کتابخانه تخصصی نماز در سطح استان در دستور کار است که کتاب های آن تهیه شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1443329

مهمترین اخبار ایران و جهان: