نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 19:21

49 رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در 6 ماه برای چیست؟

رسانه‌های ترکیه در حالی از رزمایش‌های بسیار نیروهای مسلح این کشور خبر دادند که دلیل این حجم تحرکات نظامی آشکار نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه از تحرکات شدید نیروهای مسلح این کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر دادند، اقدامی که دلیل آن حفظ آمادگی رزمی عنوان شده است.

روزنامه «ینی شفق» روز شنبه در این زمینه نوشت، در بازه زمانی نیم ساله نیروهای مسلح ترکیه به طور فعال در تمریناتی در خاک ترکیه و هم در عرصه‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در ۶ ماهه آغاز سال جاری، نیروهای مسلح ترکیه در مجموع ۷ رزمایش داخلی، پنج رزمایش اختصاصی، ۱۴ رزمایش ناتو و ۲۳ رزمایش دعوتی حضور فعال داشته‌اند.

این روزنامه نوشت، کارآمدی نیروهای مسلح ترکیه از طریق مشارکت ماهرانه در این تمرینات نشان داده شده و مهارت عملیاتی آنها را برجسته می‌کند. فراتر از اجرای این رزمایش‌ها، نیروها از ابتکارات آموزشی ارتش‌های دوست و متحد پشتیبانی کردند.

این روند قرار است در نیمه دوم سال ادامه یابد و نیروهای مسلح ترکیه برای شرکت در تمرینات آتی آماده شوند. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به «تمرین عزم ۲۰۲۳» در سپتامبر ، «مانور مدیترانه شرقی» در نوامبر و «مانور نصرت» در  نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود، اشاره کرد. ارتش ترکیه در رزمایش‌هایی در اسپانیا و آلمان نیز شرکت می‌کند.

 ترکیه در حالی که در تلاش برای حل تنش با یونان، همسایه خود است در عین حال نیم نگاهی به آمادگی رزمی این کشور دارد. ارتش ترکیه در حال حاضر با تروریست‌های پ‌ک‌ک نیز در حال نبرد است و با بهانه مقابله با این تروریست‌های عملیاتی در سوریه نیز انجام می‌دهد.

روزنامه «دیلی صباح» اخیرا در زمینه خرید‌های تسلیحاتی یونان نوشت، همانطور که وزیر دفاع یونان اعلام کرده جنگنده‌ها و ناوچه‌های جدید در فهرست خرید قرار دارند و پیش بینی می‌شود آتن در چهار سال آینده ۱۲.۶۲ میلیارد دلار برای تسلیحات هزینه کند. «نیکوس دندیاس» وزیر دفاع یونان در سخنرانی خود در پارلمان گفت که ۱۹ خرید عمده در چهار سال آینده از جمله خرید دستکم ۲۰  جنگنده« اف-۳۵» و نوسازی ۳۷ فروند هواپیمای «اف-۱۶ بلاک» برنامه ریزی شده است.

ترکیه در امر صادرات تسلیحاتی نیز به موفقیت‌هایی دست یافته است و این اواخر با عربستان در مونتاژ یک پهپاد به توافق رسید.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438829

مهمترین اخبار ایران و جهان: