نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:14

۳۱ باند قاچاقچی مواد مخدر در فارس متلاشی شد

فرمانده انتظامی فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۳۱ باند توزیع مواد مخدر در این استان متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی یکشنبه در نشست خبری افزود: از ۳۱ باند متلاشی شده در این استان ۱۶ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت پنج هزار و ۶۳۰‌ متهم در این استان اعم از خرده فروش، عمده فروش و توزیع کننده مواد دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

فرمانده انتظامی فارس اظهارکرد: در پی وقوع چند سرقت به عنف طی ۱۰‌ روز اخیر نگرانی هایی برای مردم ایجاد شد که با اقدامات ویژه و کار اطلاعاتی هشت باند سارق سابقه‌دار و ۲۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۴۸ فقره سرقت شامل ۱۰۰ فقره سرقت به عنف تحت پوشش ماموران، ۶۰ فقره سرقت منزل، ۱۴ سرقت محموله، هفت فقره سرقت خودرو، ۳۰ فقره احشام اعتراف کردند.

حبیبی با بیان اینکه سرقت این متهمان سابقه‌دار به ارزش ۴۴۷ میلیارد ریال بوده است،گفت: ۵۴ دستگاه موتورسیکلت و ۳۳۴ خودرو در این رابطه نیز کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه با اشاره به حمل و نگهداری سلاح بیان کرد: ممکن است افراد در وضعیت روحی مختلف کنترل خود را از دست داده و موجب بروز حادثه ناگواری شوند که به همین دلیل نگهداری از اسلحه را در خانه حتی با مجوز توصیه نمی‌کنم.

حبیبی افزود: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال ۹ باند فروش اسلحه غیرمجاز در فارس شناسایی و متلاشی شد.

وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته ۱۰ باند کلاهبرداری در فضای مجازی و سه باند کپی کردن کارت های عابربانک منهدم و در مجموع ۶۷۰ میلیارد ریال به مال باختگان بازگشت.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428629

مهمترین اخبار ایران و جهان: