نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 21:50

طرح «چهل مسجد چهل منبر» در هرمزگان در حال اجرا است

بندرعباس - معاون مطالبه گری و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امربه معروف و نهی از منکرهرمزگان گفت: طرح «چهل مسجد چهل منبر» در هرمزگان درحال اجرا است.

حجت الاسلام سید عبدالخالق حسینی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «چهل مسجد چهل منبر» بیان داشت: مساجد به عنوان اصلی‌ترین مکان تبلیغ دین در اسلام و ائمه جمعه و جماعات نقش اساسی در ایفا و احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند.

حجت الاسلام حسینی، نقش مساجد در تبیین و گسترش امربه معروف و نهی از منکر بسیار مهم خواند و بیان داشت: ائمه جمعه و جماعات ضمن تبیین ابعاد و شرایط امر به معروف و نهی از منکر باید مردم را به انجام این فریضه الهی تشویق کنند.

معاون مطالبه گری امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امربه معروف و نهی از منکرهرمزگان اظهار کرد: ائمه جماعات مساجد می‌توانند با تبیین اهمیت امربه معروف و نهی از منکر این فریضه دینی را در میان آحاد افراد جامعه فراگیر کنند، زیرا تاثیرگذاری این افراد بر مردم بسیاربالا است، تشریح اهمیت و جایگاه آن برای مردم بیشتر از گذشته باید انجام گیرد.

حجت الاسلام حسینی، پیرامون طرح «چهل مسجد چهل منبر» ستاد امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکرهرمزگان «چهل» مسجد شاخص را انتخاب و اقدامات لازم را برای اجرای این طرح انجام داده است و این طرح از تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: با تکمیل این طرح در سطح استان و شهرستان‌ها، تعداد زیادی منبر تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان اجرا خواهد شد که نقش قابل توجهی در احیای فریضتین و آشنایی هر چه بیشتر مؤمنین با وظایف خود نسبت به امربه معروف و نهی از منکر خواهند داشت.

معاون مطالبه گری امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان بیان کرد: ایجاد گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم و تبدیل آن به باور عمومی از اهداف مهم این طرح است.

حجت الاسلام حسینی، خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با هدف گفتمان سازی فریضتین به صورت نظام مند، اقدام به اجرای طرحی با عنوان طرح «چهل مسجد، چهل منبر» کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440629

مهمترین اخبار ایران و جهان: